Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
o0kungen0o skrev:Har köpt en volvo 855 t5 med en ny turbo från s60r och laddet går ut i avgasröret.
den föra ägaren sa nåt om en fjäder man ska trycka ihop och festa. Vad siter den eller är det inte det?
Nu känns det som om det blivit väldigt fel..
Varför i himmlens namn byter man turbo själv om man inte vet ett endaste dugg om hur den fungerar eller hur den är uppbyggd alls?
ÄR det inte bättre att samla fakta först och SEN göra saker praktiskt?
Jag antar att du nu samlat på dej information om hur man nollställer wategaten på en turbo? Vilka tryck som gäller och vilken procedur som gäller? Tydligen köpte du bilen i det här skicket? Är det inte bättre att säljaren gör färdigt sin installation om han vet vad han gör?
Jag vet att det låter grinigt men...
Användarvisningsbild
av uno83
Jag hoppas att du inte betalade många kronor för en bil där säljaren börjat byta turbo själv och sedan gett upp...
av o0kungen0o
hur ska man göra för att den ska ladda mer? Det var det jag fråga.
av *pettson*
o0kungen0o skrev:hur ska man göra för att den ska ladda mer? Det var det jag fråga.
Installera hela turbon korrekt. Mät in grundladdet korrekt. Sen kan den tänkas ladda mera..? Antog du redan visste det. Så därför skrev jag inte det.
av o0kungen0o
Men den är instalerad korekt men han sa nåt om nån fjäder som ska tryckas ihop. vet du nåt om det?
av *pettson*
o0kungen0o skrev:Men den är instalerad korekt men han sa nåt om nån fjäder som ska tryckas ihop. vet du nåt om det?
den är INTE installerad korrekt om den blöder ut i wastegaten..
Det är därför jag skrev det jag skrev.. En korrekt installation förutsätter ju att den är injusterad.... Och det är den ju inte eftersom du frågar?
av o0kungen0o
Vad kan det vara för fel tror du? jag har inte bytat turbon ?
av *pettson*
o0kungen0o skrev:Vad kan det vara för fel tror du? jag har inte bytat turbon ?
Felet är fortfarande att den inte är injusterad korrekt i wastegaten.. Be den som bytt att justera den? Du köpte väl inte en ickefungerande GDS bil?
av o0kungen0o
gds bil? westgaeten är det den som siter med 3 skruvar på s60 s turbo?

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]