Moderator: Moderatorer

batmac skrev:Plötsligt händer det :)

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=135812
Se där ja, ser trevlig ut :)

Själv så... Har 5" skärm i bilen men vill ha den större och började leta på skroten i våras och kom över den större ramen rätt snabbt och idag fick jag en 7" skärm gratis. Får väl svänga förbi med några ölflaskor sen till denna bildelsgud. Perfekt för då hinner jag lugnt montera den innan servicen den 21:e, bra dag idag alltså :)
Gårdagen ägnades åt att montera in ett lastgaller i stål.
(Skyddsnätet av rullgardinsmodell som satt i V60 MY14 kom nu i MY18 löst i en tygpåse. Kändes lite fattigt :???: ).

Fick även in hundburen, med lite extra solskydd, och ett stötfångarskydd i galon.

Då gamla lastrumslådan var ganska skamfilad fick det av kosmetiskt skäl även bli en extra textilmatta ovanpå den...
Galler.jpg
Galler.jpg (102.24 KiB) Visad 19160 gånger
Bur.jpg
Bur.jpg (97.74 KiB) Visad 19159 gånger
Skydd.jpg
Skydd.jpg (69.22 KiB) Visad 19155 gånger
bjerven skrev:Gårdagen ägnades åt att montera in ett lastgaller i stål.
(Skyddsnätet av rullgardinsmodell som satt i V60 MY14 kom nu i MY18 löst i en tygpåse. Kändes lite fattigt :???: ).
??? Vad är det, hur ser det ut? Men visst antar att det är billigare för de då ingen tyvärr ändå verkar använda det nätet. Tittar själv efter ett ljust galler, synd bara att de är så j-a dyra men då inget dykt upp på bildelsbasen eller blocket så får det nog bli ett nytt ändå
bjerven skrev:Gårdagen ägnades åt att montera in ett lastgaller i stål.

Fick även in hundburen, med lite extra solskydd, och ett stötfångarskydd i galon.

Då gamla lastrumslådan var ganska skamfilad fick det av kosmetiskt skäl även bli en extra textilmatta ovanpå den...
Ser ut som i vår V60. Beställde bilen med lastgaller och tygmatta och trodde att det var därför som nätet låg förpackat. Inga konsoler på ryggstöden som är i vägen.
Vi har en likadan hundbur fast på vänster sida. Kan rekommendera krokarna som går att köpa till. Vi hänger matkassarna på krokarna när vi har handlat. Valde att tona rutorna istället för solskydd.
Sambon tankade fullt och jag åkte och tvättade nu ikväll.
La på fälgtvätt och lite kallavfettning på bakdelen, lite på sidorna och bakom bakhjulen. Lät det verka lite innan jag skummade på en tjock alkalisk förtvätt. Spolade av och man behöver verkligen inte handtvätta bilen varje vecka.

Svågern ska köra på oss imorgon och då måste bilen va ren. Han ska förmodligen köpa en V60 T5 R-Design och lite pepp skadar inte. Vill inte att han köper en för snålt utrustad bil. På lördag ska vi åka iväg hela släkten och käka. Hoppas att bilen håller sig hyffsat ren för ja hinner inte tvätta innan.
jimlindeborg skrev:Perra: Har du också behovet av att bilen måste vara kliniskt ren när man ska iväg till släkten? :roll:
Ja så är det :lol:
Samma när vi ska hem till någon och när vi får besök. Är det så att vi måste öppna garaget då får inte bilen va smutsig. Alltid före längre turer måste bilen tvättas.
Någon enstaka gång kan de vara svårt att ha bilen nytvättad.
Ledig nästa vecka då blir det en ordentlig tvätt. Tyckte att avrinningen på sidorna hade tappat lite. Ska prova ett nytt spraybart skydd som ska hålla lite längre. Börjar även bli lite hundhår på tygmattan i bagaget. Allt ska ut. Dammsugning och dammtorkning.
  • 1
  • 767
  • 768
  • 769
  • 770
  • 771
  • 1912

Fått hem däcken idag, nu ska bara n&ari[…]

löphjul multirem

Tror att man kommer bättre åt brytrulla[…]

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]