Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Säljaren kan väl inte kräva att du ska betala 20' för 4C bara för att det plötsligt blev ett tvingande tillval? I så fall borde du kunna bryta kontraktet och få tillbaka din handpenning om det är vad du önskar
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har du papper på att du ska ha 20" utan 4C, som både du och säljare har skrivit på? Då finns det inte så mycket att bråka över, ÅF ska fixa det åt dig utan att det kostar dig något. Det är min hållning i denna fråga.
Ja det låter ju som en intressant affärsmodell, det kanske man skulle ta efter..
Användarvisningsbild
av fjohan82
grillchips skrev:Ja det låter ju som en intressant affärsmodell, det kanske man skulle ta efter.. Bild
Då hade man blivit hängd på Sergels torg... :roll:
av marbe
barcusmrandt skrev:Vill inte ha 19". Helt enkelt! Alltså satan hade jag vetat om allt det här är nog frågan om jag inte hade kritat på för en e-klass eller a6 istället. Där kan man välja det man vill ha, och så är det det som levereras sen också. Börjar bli trött på det här nu, och jävligt stressad, och då har jag inte ens fått bilen än!
När jag var inne å ändrade i min beställning hos ÅF i Oslo i veckan så dök four C upp som ett obligatorisk val också för mig. Fick förklarat att Volvo tidigare inte haft det som ett krav vid 20" fälgar men att det dykt upp senare i vår (la min första beställning i februari i år) eftersom man ser att det finns risk för genomslag/trångt i hjulhuset utan detta tillval. Detta löste min ÅF med att lägga in 100% rabatt på four C eftersom Volvo gått ut med direktiv om att kunder som beställt R ska få detta refunderat (lite osäker på vad som gällde för inscription)...och mtp dettta med mittkonsollen som folk snackar om så förstår jag inte riktigt hur man kan överväga att kansellera beställningen på en helt rå bil bara på grund av en sån detalj.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja om man har sånn tur att ÅF pröjsar för det så är det ju inget snack. Vad med om han kom och bad dig hosta upp 20 papp för nåt du inte vill ha men som han säger att du måste ha, och att du inte har nåt val för det går inte att ändra på och det går inte att avbeställa bilen utan att du måste betala böter! Och ja just ja du vet den där interiördesignen som du tyckte var så snygg och som du beställde? Du får nåt annat, och det är ingenting du kan göra nåt åt! Åja och en sak till, här är fälgarna du får! Jag vet att det inte var de du ville ha och att de är skitful, men du kan inte få några andra. Så, det blir 860000kr tack, hur vill du betala, med kort? Fortfarande lika oförstålig frustration marbe?
marbe skrev:Detta löste min ÅF med att lägga in 100% rabatt på four C eftersom Volvo gått ut med direktiv om att kunder som beställt R ska få detta refunderat (lite osäker på vad som gällde för inscription
Har du noe mer info om dette direktivet? Jeg var jo så dum at jeg bestilte med 4C til å begynne med, så det gjelder vel ikke meg uansett?
av marbe
phantomblot skrev:
marbe skrev:Detta löste min ÅF med att lägga in 100% rabatt på four C eftersom Volvo gått ut med direktiv om att kunder som beställt R ska få detta refunderat (lite osäker på vad som gällde för inscription
Har du noe mer info om dette direktivet? Jeg var jo så dum at jeg bestilte med 4C til å begynne med, så det gjelder vel ikke meg uansett?
Nej, tyvärr inte. Kan försöka kolla det med min ÅF här i Norge om du vill? Fick bara se skärmen när han visade vad volvo skickat till ÅF men kommer inte exakt ihåg vad det stod för direktiv mer än att det blev refunderat just på min R eftersom den var beställd innan maj eller nåt sånt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
Visa din semesterbil(d)

Är på en liten Road Tripp med sv&arin[…]

Fick reklam på facebook om att det köps[…]

Bra tips med vindavvisare! Tack