- ons 05 jul 2017, 17:01
Någon annan som haft problemet att vindrutan bara spontant spruckit - utan någonting har föranlett det? Just det har Blå nämligen råkat ut för... Ganska precis mitt på vindrutan har det blivit en spricka, formad som ett "snett U" ungefär. Det är inte någon "kraftig" spricka, utan som ett "tunt fint streck" - som ändock gått igenom hela rutan och känns både på in- resp. utsidan, och som fått hela vindrutan att bågna ?:-/
Och som sagt, den har inte fått något stenskott, vi har inte kört ner i några hårda gropar i marken, den har inte utsatts för vibrationer, en fågel har inte kraschat in i den, ingenting. Och ändå har den spruckit ??:-/
Det enda jag kan komma på är åldern, men glas åldras väl inte? Och bilen är ju trots allt "bara" 21 år...
Och som sagt, den har inte fått något stenskott, vi har inte kört ner i några hårda gropar i marken, den har inte utsatts för vibrationer, en fågel har inte kraschat in i den, ingenting. Och ändå har den spruckit ??:-/
Det enda jag kan komma på är åldern, men glas åldras väl inte? Och bilen är ju trots allt "bara" 21 år...