Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dozking
falkn skrev:Jag kan nu meddela att mitt Spotify-problem är löst, d.v.s. att Spotify försvann från Download Center efter avinstallation. Det jag gjorde var att först och främst se till så att ingenting annat håller på att ladda ner och installeras, typ kartor och liknande. Sedan startade jag Meddelande (SMS) applikationen då detta fick Download Center att stängas ner. Provade samma sak med Förarprestation, men det hjälpte inte. När jag sedan startade Download Center igen var det som att det bootade om. Fick tillbaka Spotify i Nya Appar listan och uppdateringarna kom också till både Spotify och Tunein samt nya Skandinavien-uppdateringen. Kan vara värt och testa detta för er andra som hade samma problem.
Spännande, jag lär testa detta imorgon. Känns som att det skulle funka att dra batteriet också så man får sensus att boota om.

//Fredde
av dozking
falkn skrev:Jag kan nu meddela att mitt Spotify-problem är löst, d.v.s. att Spotify försvann från Download Center efter avinstallation. Det jag gjorde var att först och främst se till så att ingenting annat håller på att ladda ner och installeras, typ kartor och liknande. Sedan startade jag Meddelande (SMS) applikationen då detta fick Download Center att stängas ner. Provade samma sak med Förarprestation, men det hjälpte inte. När jag sedan startade Download Center igen var det som att det bootade om. Fick tillbaka Spotify i Nya Appar listan och uppdateringarna kom också till både Spotify och Tunein samt nya Skandinavien-uppdateringen. Kan vara värt och testa detta för er andra som hade samma problem.
Detta fungerade inte för mig. Tänkte kolla med verkstaden om de kan starta om sensusen.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
av Johanu71
dozking skrev:
Detta fungerade inte för mig. Tänkte kolla med verkstaden om de kan starta om sensusen.

Funkade inte för mig heller. Pratade med supporten och de sa att man har gjort en bugg fix under helgen och att problemet skall vara löst. Nu finns det två sätt att komma vidare.

1. Avinstallers ALLA appar. Även de som funkar. Stäng av och starta om bilen och installera om de appar man vill ha. Skall funka på vissa bilar.
2. Om alt. 1 inte funkar. Åk till en verkstad och be dem återställa SENSUS helt via dator.

Alt. 1 funkade INTE på min. Så nu blir det 4:e gången bilen är inne på verkstad, sedan jag fick den i april, för mjukvaru uppgradering. Fin bil rent komfortmässigt och maskinellt men helt jävla hopplös mjukvarumässigt. Volvo måste ha världens sämsta connectivity system och dessutom verkar dem faan inte kunna lösa problemen heller. Varje uppdatering skapar mer buggar som endast verkstäderna kan lösa. Windows 95 hafe ju vart effektivare i bilen.
av Johanu71
dozking skrev:Då är det ingen idé att bryta strömmen alltså.

Nää...det provade jag också. Hjälpte inte ett dugg!!!
dozking skrev:Min verkstad har inga tider föräns om 1 1/2 månad. Kul

Det är skit snack ??:-/ dom drar en lång datakabel från datorn till din läsare i bilen. Min personliga tekniker hade en bil som han jobbade på men ställde min bil på sidan och försökte lösa problemet.
av AndS
För mig fungerade uppdateringen. Men det är mera än pinsamt hur dåligt det fungerar, många klagar på MS blåskärm men att misslyckas gång på gång med så här basala saker.......
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem