Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Samma problem med vår 2.5ft och gäller med både etanol och bensin. Får i 65l som max efter att ha kört med tom tank länge. Enligt min servicetekniker så är det byte av tankmätaren för att lösa detta eller lära sig leva med problemet. Tur att den visar fel åt rätt hål och inte tvärt om! :D
Schmoyoho skrev: Angående att köra tomt på tanken så frestar det väl på ejektorpumpen mellan tankhalvorna om den går torr och inte kyls av bränslet som passerar den. Dvs när bränslenivån går under 50% så slits den på...?
pumpen är alltid aktiv, oberoende av bränslenivån...
Vojje skrev:
Schmoyoho skrev: Angående att köra tomt på tanken så frestar det väl på ejektorpumpen mellan tankhalvorna om den går torr och inte kyls av bränslet som passerar den. Dvs när bränslenivån går under 50% så slits den på...?
pumpen är alltid aktiv, oberoende av bränslenivån...
Jao, det jag menar. Pumpen är aktiv men när bränslenivån sjunker under hälften så finns inget bränsle att skicka över till andra tankhalvan och pumpen går varm utan bränsle som kyler den.
Schmoyoho skrev:Pumpen är aktiv men när bränslenivån sjunker under hälften så finns inget bränsle att skicka över till andra tankhalvan och pumpen går varm utan bränsle som kyler den.
nej, så är det inte. Kanske att jag var lite otydlig. Det är returbränslet som driver pumpen och fördelar bränslet i tankhalvorna ungefär lika.
Ingen risk för varmgång, således... :D
Skruv till instrumentsarg

Hej! Jag har en v50 2004 (T5) där instrument[…]

Byta tryckgivare turbo

Fick felkod på tryckgivaren vo31355462 och t[…]

Fel på CAN BUSS? Fläkten snurrar ej

Lämnade in hos mekaniker som bytade hela fl&a[…]

Vanligt ställe där slang från IC s[…]