Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jcartel
#1183007
När bilen var ny så testade jag att köra med SIM i bilmodemet och installerade några appar, bl.a. Internetkartor.
Men sen använde jag aldrig någon av funktionerna som kräver uppkoppling i bilen (kör CarPlay för allt) så jag plockade ur SIM-kortet och använde det på annat håll istället. Nu är problemet att det hela tiden står ANSLUTNINGSFEL stort och prydligt högst upp på skärmen. Inget som stör någon funktion men omg så störande! Känns som att den trycker upp i ansiktet på mig att det är fel på bilen varje gång jag kör.

Okej så ta bort internetkartor då tänker jag så är problemet löst. Nähäpp så enkelt var det inte. Eftersom internetkartor är en app som automatiskt startar när Sensus går igång så går den inte att avinstallera genom Download Center (är bara gråmarkerad).

Någon som har några tips på hur man kan gå till väga för att lösa detta?

Tacksam!
Bilagor
Enlight8.jpg
Enlight8.jpg (537.56 KiB) Visad 979 gånger
Användarvisningsbild
av jcartel
#1183034
Nej funkar inte.

Manualen säger "En app som används måste avslutas för att avinstallationen ska kunna genomföras."
Men hur avslutar man en app då...
Användarvisningsbild
av jcartel
#1186232
Uppdatering: Efter några veckor löste problemet sig själv genom att appen avslutade sig automatiskt. Så nu står det bara "Ingen navigation aktiverad" vilket ät bättre än "ANSLUTNINGSFEL!!!" men ändå synd att Sensus är designat så att 25% av skärmen upptas av navi oavsett om man har den installerad eller inte. Men det är en annan fråga :)

Då blev det som vi skrev för ett tag se[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är &[…]

... Förresten var hittar du värdena p&[…]

Elpriset

Nu har jag äntligen fått tid över […]