Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag har köpt mig en 2009 V70 FT som jag hittills, efter en månad är oerhört nöjd med.

Jag har två funderingar:
1. Tanklocket ser ut att vara separerat från gångjärnsdelen. Alltså om jag öppnar tanklocket och tittar rakt ner på det så ser det ut som en hake inte hakat i riktigt vilket medför att det är ca 5 mm glapp mellan lock o gångjärnsdel. Ser jag rätt, att locket skall "skjutas på" så nån/ett par hakar skall snäppa fast locket? Hur lossar man locket så jag kan fästa det på nytt?

2. Hur vet jag om jag har "skinn från djur" i mina stolar och inte "galon-skinn från plastfabriken"? Bilen ska vara en Momentum, men inte ens det vet jag om det stämmer, då man verkar kunna plocka på o bort det mesta när bilen en gång sattes ihop.

Mvh
Senast redigerad av 1 monza, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Om man har helskinn så är det väl bara på sittytorna det är läder, baksidan, stolsidorna och dörrsidorna är väl galon.
av Daniel73
VolvoB20 skrev:Om man har helskinn så är det väl bara på sittytorna det är läder, baksidan, stolsidorna och dörrsidorna är väl galon.
Stämmer, bara sittytorna.

"Halvskinn" har väl T-Tech?
Användarvisningsbild
av StefanN
Daniel73 skrev:
VolvoB20 skrev:Om man har helskinn så är det väl bara på sittytorna det är läder, baksidan, stolsidorna och dörrsidorna är väl galon.
Stämmer, bara sittytorna.

"Halvskinn" har väl T-Tech?
Skinn runt om på min. Vanliga helskinn har som sagt inte skinn bak på stolarna.
Momentum Halvskinn har ju riktigt skinn, T-tec sitter i Kinetic.
av monza
Jag ska försöka ta en vettig bild idag.
Då låter det på er som jag bör ha "skinn-skinn".

Vad säger ni om tanklocket? Jag kan fixa bild på det också.

Mvh
Användarvisningsbild
av VolvoB20
monza skrev:Då låter det på er som jag bör ha "skinn-skinn".
Skinn-Skinn = Läder-Galon

Man märker det när man tex smörjer in "Skinnet" med bra läderbalsam som håller lädret mjukt och hållbart. På sittytorna är det läder och medlet sugs in och försvinner i lädret på någon timme. Råkar man smörja på stolsidor, baksidan på stolen eller på nackstödet så är det kletigt i evighet för plast/galonen suger inte in något alls.
av monza
Så här ser stolen ut, skinn eller galon:
Bild

Bild på tanklocket och med haken inringad som ser ut att inte sitta på plats, så hur lossar jag locket?
Bild

Mvh

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI