Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xc90norrland
Hej alla volvofantaster där ute!

Har fått ngt vinande missljud i bakvagn på min bil, Misstänkte först att det var ett hjullager, låter nästan likadant, byte detta men missljudet kvarstår.
Misstänker nu att det kan vara vinkelväxel, haldexkopplingen eller bakaxelklumpen.
Om ngn av dessa gått utan olja går det bara att fylla på och fortsätta köra eller måste delarna bytas ut?
Om ngn byt olja eller byt dessa delar och kan dela med sej av detta skulle ni göra min dag! :D
Användarvisningsbild
av Robbi
xc90norrland skrev:Hej alla volvofantaster där ute!

Har fått ngt vinande missljud i bakvagn på min bil, Misstänkte först att det var ett hjullager, låter nästan likadant, byte detta men missljudet kvarstår.
Misstänker nu att det kan vara vinkelväxel, haldexkopplingen eller bakaxelklumpen.
Om ngn av dessa gått utan olja går det bara att fylla på och fortsätta köra eller måste delarna bytas ut?
Om ngn byt olja eller byt dessa delar och kan dela med sej av detta skulle ni göra min dag! :D
Du har väl en ny bil med nybilsgaranti? Bara lämna in och inte hålla på själv med jobb och pengar. Du har i alla fall postat i ett forum där egen mek inte borde vara ett ämne överhuvudtaget.
av Schmoyoho
Gissar TS har gamla XC90? Det förekom att diffarna fuktar olja över tid och till sist går nog torra för att ta skada. En liter bakaxelolja kostar inte mycket pengar på volvo om du vill chansa och fylla på (kan vara olika på olika årsmodeller men man fyller till pluggen och suger sedan ut ett tiotal milliliter).

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren är[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]