Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

utan att vara allt för kreativ så brukar det räcka med att säga till ungen några gånger att dörren rör man inte under färd, det brukar räcka. Jag har aldrig haft något barnlås el vad man ska säga och det har funkar utan problem, rutan öppnade han en gång under färd, sedan aldrig mer.

En 4åring förstår det mesta vågar jag påstå. Elhissen kan du ju annars rycka säkringen till, hur du gör med dörrlåset vet jag dok ej.

Eller som Cox säger, flytta ungen till baksätet, det löser ju ett problem med barnlåset iaf, för det har lär du ju ha på bakdörren.
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Derank skrev:utan att vara allt för kreativ så brukar det räcka med att säga till ungen några gånger att dörren rör man inte under färd, det brukar räcka. Jag har aldrig haft något barnlås el vad man ska säga och det har funkar utan problem, rutan öppnade han en gång under färd, sedan aldrig mer.

En 4åring förstår det mesta vågar jag påstå. Elhissen kan du ju annars rycka säkringen till, hur du gör med dörrlåset vet jag dok ej.

Eller som Cox säger, flytta ungen till baksätet, det löser ju ett problem med barnlåset iaf, för det har lär du ju ha på bakdörren.
Vissa barn fungerar det inte för då de kan ha stora svårigheter med impulskontroll (svåra = svårare än vad som är åldersadekvat), förståelse av samband och sammanhang e.t.c.

Funkar inte fönsterhisslåset på alla fönster? Det gjorde den på min förra Mazda - endast förardörren fungerade när låset var på.
Angående dörrhandtaget, kan du inte sätta en skiva för? Så man helt enkelt inte kommer åt. Typ masoniteskiva eller motsvarande.
Sätt svart silvertejp över. Eller ta bort dörrsidan :)
Hmmm, borde det inte räcka att koppla in det där autolåset som låser dörrarna då bilen åker iväg

Har för mig att då öppnas inte dörren när någon drar i handtaget första gången, man måste dra 2 gg
Förut (V70N) fanns det handtagsblockerare men det kanske inte finns längre?
Bilagor
IMG_0151.PNG
IMG_0151.PNG (675.69 KiB) Visad 1207 gånger

Den bilen skulle jag personligen inte våga k[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]