Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
Ska lufta kopplingen på S80 2.5T -04 genom att trycka in olja via luftningsnippeln upp till en öppen oljebehållare och undrar om någon vet vilken innerdimension som är lämplig på slangen. :D
av MickeM
Trycksätt välfylld bromsvätskekopp med luft istället.

Personligen köpte jag ett bromsvätskelock på en skrot, och borrade ett hål, och satte i en ventil ifrån en cykelslang innifrån med lite gummilim.
Med en cykelpump eller kompressor kan du sen lätt trycksätta lite, och sen öppna nippeln.
Broms eller koppling.
Behövs inget högt tryck.

Funkar kalas, och många bilar har samma bromsvätskekopp-lock.
Inte bara Volvo.
Funkade prima på Frugans Toyota Rav4 också. (Samma lock)

Finns utrustning för setta att köpa också.
Biltema tex....
Vissa tar lufttrycket ifrån ett däck.
Användarvisningsbild
av SRT
Säkert ingen dum ide som kan vara värd att testa men när jag provat tidigare version via luftningsnippeln på en annan bil med bra resultat och mest undrade om jag hade slang hemma med denna dimension så får det bli så när allt som behövs är en öppen bromsvätskebehållare samt en oljekanna med pump och då denna gummislang. :D
Användarvisningsbild
av SRT
Bytte ut all bromsvätska som var väldigt gammal och efter många om och men så är nu bromsar samt koppling luftad enligt konstens alla regler och allt fungerar som det är tänkt. :D

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]

Vad får du för felkoder? Har du provat […]

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]