Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det bara milen som oroar med XC60, så hade jag inte bytt.
Har du gjort service och det inte finns kända mekaniska fel, så är en semesterresa inga som helst problem.
Skulle jag dra husvagn så långt hade jag inte lämnat XC60, det är ju en rent magisk dragare.... Till skillnad mot V70 med sitt långa överhäng.
Min XC70 går utmärkt att dra med, men man ska ha nivåreglering. Kolla det, för det är komplicerat att sätta dit i efterhand på vissa modeller. Längre överhäng gör den bättre att backa med, när man väl lärt sig, vill säga.
Användarvisningsbild
av Robbi
Milen är inga problem, de måste ju vara långmil för XC60 kan väl vara som mest från 08? Men om du känner att du vill ha en nyare bil med färre mil så är XC70 en utmärkt dragbil och är det bra med automatiskt nivåreglering men inget måste, så lätt kroknar den inte och har du inte nivåmaten på nuvarande så blir det samma sak.

En nyare bil är alltid lite säkrare och alltid roligt! Kör hårt!
Jag har provat båda, och det är utan tvekan en mycket stor skillnad om man har, eller inte har, nivåreglering när man drar en vagn som närmar sig max dragvikt. Eller som häromdagen, när jag åkte/körde vår servicebil, en V70, med tung last bak. Den var rent obehaglig på dåligt underhållen, gungig väg med några hundra kg verktyg och delar i kofferten, övrigt bagage i baksätet och två man fram. Någorlunda full last, med andra ord. Jag vet av erfarenhet att min egen XC70, som alltså har nivåreglering, är mycket bättre i samma situation. Jag kan också tydligt känna hur mycket bättre min bil är med husvagn bakom efter 500 meter, när nivåregleringen hunnit justera in sig, jämfört med den första sträckan.

Vore intressant att se ett batteritest. Såg[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]