Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helmer95
Hej har en XC70 MY10 som ska ha bluetooth telefoni. Hur får jag det att funka? Har tryckt på telfonmenyn men står bara att jag ska sätta i sim-kort. Visst finns det bluetooth handsfree i dessa modeller? Har high performance stereon om det spelar någon roll. Med vänlig hälsning,

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varken inbyggd telefon eller Bluetooth handsfree var standard i alla versioner år 2010. Har du SIM-kortsläsare i handskfacket? Det är kanske så att bilen har inbyggd telefon men inte Bluetooth?
av Helmer95
Prövat att parkoppla men får inte upp något. Sim-korts läsare finns i handskfacket. Fick en lista av Volvo på utrustning i bilen och det skulle va bluetooth telefoni i den. Är en Summum med det mesta i utrustningsväg om det har någon betydelse.

av Mwi
Helmer95 skrev:Står vänta när jag trycker på teleknappen och sen står det bara "sätt i simkort"

Tror du har fått felaktiga uppgifter att bilen har bluetooth eftersom du uppmanas sätt i simkort, tror inte det gick att ha både integrerad telefon och bluetooth.
Jag tycker också det verkar så. Men TS skrev att han "provat att parkoppla". Vilket jag tolkade som att det finns något sätt i bilen att starta en parkoppling. Men det verkar det som om det inte gör, och då går det förstås inte heller. Vilket betyder att han inte alls provat att parkoppla, utan att han letat efter ett sätt att prova att parkoppla. Det är noga att skriva på pricken vad man gjort i sådana här fall, annars är det omöjligt att hjälpa på något vettigt sätt.
Huruvida man alls kunde köpa de modellerna med både Bluetooth handsfree och inbyggd telefon vet jag inte, men det verkar ju inte orimligt att det ena utesluter det andra.

Om TS inte har någon bruksanvisning så finns den på Volvos sida. Där går det att läsa precis vad man ska trycka på, och vad det ska stå, när parkoppling ska göras. Det står inte att SIM-kort utesluter Bluetooth, men det står att båda var tillbehör.
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]