Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sebben91
Hej, de har inte kommit än.. Ginza är seg, jag köpte två, två-kitssystem 5:25 till ifram och bak, två delar, midbas-mellanregister och lösa diskanter. vet inte var jag skall fästa de dock.
av henk7711
Blir nog ett köp av Alpine Type G serien, Ett högtalar kit fram och koaxialhögtalare bak från samma serie.
av sebben91
jag kör 4" koaxialer i brädan, 2kit system i dörrar. samt 2 kit ibak, bara ibak kvar att montera nu :) låter klart bättre, ingen jättebas men..

skulle väl haft slutsteg till dörrarna och bak egentligen.. kanske kommer senare
av henk7711
Va för kitsystem har du?

Är det inkl. Delningsfilter?

Passade 4" panel högtalarna i original hålen utan modifiering?
av sebben91
det är tvådelat pioneer, kanske inte kallas kitsystem.. pioneer TS-G133Ci. diskanter med delningsfilter

4" var bara att droppa i, klippte bort skruvhålen och fäste med biltemas tätningtejp som hade lim på sig. låter fint både fram och bak.
av henk7711
Vart la du delningsfiltret?

Stor skillnad ljudmässigt?

Hur var passformen i dörrhögtalarna fram? Köpte du högtalar adapter?

Detsamma gäller högtalarna i d stolparna, passformen där?
av sebben91
vr ett litet delningsfilter som satt på kabel, fick ligga i dörrsidan bara, passformen ifram var fenomenal, använde inte adapter, sågade ur plastgrejen som original satt i och sågade ner skrivhåle lite samt tätade med biltemas tätningsband, ibak satte ag tätningsband mot karossen bara, och skruvade i i hålen, rätt lungt, men jag hade nog tur at magneterna inte var så stora, diskaterna satte jag ovanför bara på plasten mot D-stolpen.

ljudmässigt blev det bättre, mycket renare och finare ljud, kanske inte så mycket bas men helt okej, dock ska jag dra in en baslåda nu. blir en 12" basrör, lite för stort egentligen, inte så diskret som jag tänkte först, får se hur det blir, sen måste jag ju ha ett steg till den också.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]