- tor 29 jun 2017, 23:10
denna funktionen är tänk så att man undviker tjuvstopp vid take off så man slipper lira med gas o koppling
I min värld borde programvaran känna av att släp är på och ta bort denna funktion hade sparat lamellen en hel del
//Gooose
Brett skrev:Hej goose, testade att backa i backe utan släp idag, och som du skrev går det bra fort innan kopplingen är helt uppe, (MartinS har visst samma beteende på sin V40CC D2 manuell) då hastigheten går märkbart ner och motorn/växellåda/koppling lugnar ner sig. Men när man på slutet bromsar upp och stannar, dvs kopplar ur och bromsar, ruskar det och lever om och låter illa och bilen känns väldigt klen. Märklig lösning!Tänk dig då när jag backar hästsläp med 2 hästar i Då vill man inte direkt ligga o slira på kopplingen så jag brukar börja backa på ett rakt ställe så att jag kan släppa kopplingen helt o sedan reglera farten med gas o broms
denna funktionen är tänk så att man undviker tjuvstopp vid take off så man slipper lira med gas o koppling
I min värld borde programvaran känna av att släp är på och ta bort denna funktion hade sparat lamellen en hel del
//Gooose