- ons 28 jun 2017, 11:35
Men tveksamheterna gäller isf automatiskt varselljus/halvljus och släckt bakre belysning. Att ha Volvos originalvarselljus (DRL) som tänds/släcks manuellt är helt okej enligt reglerna om varselljus från 70-talet. Den besiktningsman som underkänner det vet inte vad han gör.
Och så var jag där igen... Ni får ursäkta mitt tjafs, men jag kan bara inte låta bli ibland.
grillchips skrev:Det är nog 1000e gången det diskuteras huruvida det är OK i besiktningen eller ej, det är vad jag med många flera fått sagt till oss (och vi har klarat oss tidigare år), så detta "nya regelverk" gäller tydligen inte överallt... :roll:Jag vet, tjatigt utav bara...
Hade jag kunnat eftermontera automatiken för DRL-lampan så hade det varit helt OK, men nu var det inte så, eftersom det inte går.
Meeen som precis nämndes, ryck säkringen för att vara på den säkra sidan så är allt fine and dandy. Slut på diskussion. :)
Men tveksamheterna gäller isf automatiskt varselljus/halvljus och släckt bakre belysning. Att ha Volvos originalvarselljus (DRL) som tänds/släcks manuellt är helt okej enligt reglerna om varselljus från 70-talet. Den besiktningsman som underkänner det vet inte vad han gör.
Och så var jag där igen... Ni får ursäkta mitt tjafs, men jag kan bara inte låta bli ibland.
All makt åt Thengil!
V70 II D5 AWD R-Design -11
S70 GLT -98
245 Turbo -85 (USA B21FT)
V70 II D5 AWD R-Design -11
S70 GLT -98
245 Turbo -85 (USA B21FT)

- By RobinH