Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Sticker med husvagn och familj till dalarna en sväng, det finns önskemål om att se Orsa Grönklitt och Tomteland,
finns det nått mera man bör se/göra när man ändå är i dom trakterna?

/L
Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) Om du är i Dalarna mellan den 28/7-4/8 så får du inte missa Classic Car Week i Rättvik det brukar vara en höjdare om man gillar bilar tror att det är crusing på tisdag, det finns en mycket fin camping alldeles invid siljan där, sen har du ju Dalhalla en konsertscen byggd i ett gammalt kalkbrott strax norr om Rättvik om du sen vill se en häftig fors så ska du absolut åka upp till Storstupet och Helvetesfallet norr om Orsa riktigt häftigt :shock: Ja de va väl vad jag kom på så här just nu, hoppas att du får en trevlig resa i Dalarna med mycke sol och bad 8)
av olson
Söllerön vid tomteland har en fin camping precis vid vattnet. Orsa är oxo bra (den nere i byn), men det är svårt att hitta plats i rättvik när det är classic car week, men om man kan åka en bit är det värt att ta sig dit. Vi gjorde den svängen förra året.
Användarvisningsbild
av Nexus
Leksand sommarland är ett tips om du har barn som inte är rädda för vatten :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Loner skrev:Sticker med husvagn och familj till dalarna en sväng, det finns önskemål om att se Orsa Grönklitt och Tomteland,
finns det nått mera man bör se/göra när man ändå är i dom trakterna?

/L
Kommer inte riktigt ihåg hur gammal din pojk är men Leksand sommarland kanske kan vara en idé?

Tällberg är väldigt fint att åka förbi och ta en fika eller äta en bit mat.

Behöver du friluftsgrejjer så brukar Haglöfs factoryoutlet i Avesta ha lite vettiga priser.

mvh
Anders'

Edit: och hade jag läst hela tråden så hade jag ju sett att sommarlandet redan var rekommenderat.
Användarvisningsbild
av Loner
Äldsta grabben är dryga 2 år, så sommarland är lite overkill för honom, inte för mig :P

Höglöfs, lät intressant!

/L
Användarvisningsbild
av Pliind
hehe om du ser en limegrön volvo 240 så är det bara å tuta ^^ ska se om jag får ordning på den imorgon :) så det blir att dra sig till classic car week och festa om ekonomin tillåter :P hehe men sevärt i dalarna.. ja tällberg är ganska fint typ där alla snobbar och turister håller hus sen kan leksand och va något att titta till.. nå hembygdsgårdar finns vid skolan, om du har tur så träffar du a-laget också haha :)
av Addict
Björkberget i Siljansnäs är trevligt! Finns ett utsiktstorn där.
Ångbåtsbryggan (långbryggan) i rättvik.
Clas Ohlson i insjön. ;)

Åk inte till CCW om du inte är väldigt frälst i jänkare. Hela Rättvik lamslås under den veckan...

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]