Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Bilen är mer än 2, 5 år och jag har aldrig uppdaterat Navin. Idag har jag ledigt så jag försökte. Följde instruktionen, tycker jag, men inget händer.
1. laddade ned ny karversion till datorn
2. förde över filen till ett nytt USB-minne
3. satte minne i bilen
4. nada, inget, noll... Alltså inget händer.

Anledningen till att jag inte laddat ned någon uppdaterad karta tidigare är att jag på förhand vetat att det skulle bli som i punkt 4 ovan.. 8) Det brukar inte fungerar när jag gör dylika saker.. ??:-/

Var ska jag börja för att få detta rätt? Har jag missat något? Något som brukar strula?
av pularn
Jag tror att det går bättre om du laddar ned direkt till USB minnet.

Dels har jag för mig att nedladdningsprogrammet då analyserar att det är ett USB minne som "känns igen" av bilen. Dels har jag fått för mig att den gör någon autoboot eller annan automatstarts funktion på USB minnet, som du inte får om du bara kopierar.
av Favazza
pularn skrev:Jag tror att det går bättre om du laddar ned direkt till USB minnet.

Dels har jag för mig att nedladdningsprogrammet då analyserar att det är ett USB minne som "känns igen" av bilen. Dels har jag fått för mig att den gör någon autoboot eller annan automatstarts funktion på USB minnet, som du inte får om du bara kopierar.
+1

Hade samma problem. Mappstrukturen blir per automatik rätt då också.
av Primus
Har nu testat att dra ned den direkt på USB-stickan. Men bilen reagerar inte. Det står att minnet måste har"FAT32-formatering". Vad är det? Är det ovanligt att minnen inte har det? Hur fixar man det, eller köper man något särskilt minne?
Användarvisningsbild
av CabBO
Kanske en dum fråga, men har du laddat ner rätt kartfunktion? Det finns 2 olika beroende på ålder och Internetsymbolen.
av Primus
Nu har jag formaterat om. Laddat ned igen och inget händer. Jag tror det är version/årsmodell. PÅ Volvos hemsida står det att den ska vara funktionell för Plugg-In-Hybrid 2014 och 2015. Jag tog ut min bil december 2014 så jag utgår från att jag då hamnat rätt...?
av Primus
Hittade en funktion på hemsidan där man kunde kontrollera nedladdningen. Den sa att något var fel och att jag skulle ladda ned igen. Då dök ett alternativ upp om direkt till usb. Då kickade systemet igång på ett betydligt mer logiskt sätt. Nu känns det som att i alla fall processen från nätet via datorn till usb fungerar. Ska se om bilen tycker samma senare...
Användarvisningsbild
av CabBO
Primus skrev:Hittade en funktion på hemsidan där man kunde kontrollera nedladdningen. Den sa att något var fel och att jag skulle ladda ned igen. Då dök ett alternativ upp om direkt till usb. Då kickade systemet igång på ett betydligt mer logiskt sätt. Nu känns det som att i alla fall processen från nätet via datorn till usb fungerar. Ska se om bilen tycker samma senare...
Det verkar som att du skall ladda ner från den i mitten, med Internetsymbolen. Med tanke på bil- och årsmodell.
http://support.volvocars.com/se/downloa ... cstype=map

http://support.volvocars.com/se/cars/Pa ... 5&sw=14w46
av Primus
CabBO skrev:
Primus skrev:Hittade en funktion på hemsidan där man kunde kontrollera nedladdningen. Den sa att något var fel och att jag skulle ladda ned igen. Då dök ett alternativ upp om direkt till usb. Då kickade systemet igång på ett betydligt mer logiskt sätt. Nu känns det som att i alla fall processen från nätet via datorn till usb fungerar. Ska se om bilen tycker samma senare...
Det verkar som att du skall ladda ner från den i mitten, med Internetsymbolen. Med tanke på bil- och årsmodell.
http://support.volvocars.com/se/downloa ... cstype=map

http://support.volvocars.com/se/cars/Pa ... 5&sw=14w46
Så tolkade jag det också. Så då måste jag ju vara på rätt spår. Ska snart ut och testa i bilen.

En av anledningarna till placeringen är att f[…]

Ok, jag har inte luft, etc, bak så inte samm[…]

Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]