Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
Halloj!

Kan det vara något att införskaffa? Taklucka, skinn, elstol, navi, man, 4000 mil.

Hur är det med rostbeständighet, servicekostnad, hållbarhet, driftsäkerhet, ljudnivå på dessa? Bör jag sikta på någon annan version av bensinare? Totaltröttnat på dieselknattret. Har noll erfarenhet av S80 av denna modell.

Tacksam för svar!
av Lövet
Köp. Alldeles utmärkt motor. Jämfört med diesel är den tystare och mer vibrationsfri - alltid, oavsett varvtal. Själva bilen i sig är ju som vilken S80 som helst, ingen skillnad på ljudnivå, rost eller övrig driftssäkerhet.
Användarvisningsbild
av iigloo
Lövet skrev:Köp. Alldeles utmärkt motor. Jämfört med diesel är den tystare och mer vibrationsfri - alltid, oavsett varvtal. Själva bilen i sig är ju som vilken S80 som helst, ingen skillnad på ljudnivå, rost eller övrig driftssäkerhet.
Tack för svar! Nu gäller det att förhandla ett bra pris. Inte gått så bra hittills :roll:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ska du ha kvar V60:n eller byta ut den för S80:n? Tänk isf på att den är "gubbigare" att köra. Men provkör innan så vet du om du inte redan gjort så. Bra bil på alla sätt annars
Användarvisningsbild
av iigloo
Micce1980 skrev:Ska du ha kvar V60:n eller byta ut den för S80:n? Tänk isf på att den är "gubbigare" att köra. Men provkör innan så vet du om du inte redan gjort så. Bra bil på alla sätt annars
Tänkte byta, men jag får bara skambud så jag vet inte hur det blir nu. 150 för min känns lite sådär när den bara gått strax över 3k mil och är i fint skick.

Testkörde S80'n och den är betydligt svajigare och nervösare på vägen. Fast ett väghållningskit löser det i så fall.

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]