Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hittills har jag inte hittat någon som fungerar "out of the box" till den främre blinkersen, lutar åt att man faktiskt måste ha ett sånt där separat motstånd på just den lampan.

Blir gärna motbevisad dock, så man slipper ha en sån ligga och studsa i lamphuset :p
Varför byta till LED just där? Kan förstå att man vill byta på en del andra ställen och har själv bytt i t.ex. skyltbelysning, backljus och markbelysning på mina bilar. Men blinkers ...? Vad är poängen?
av xAx
andersuw skrev:Varför byta till LED just där? Kan förstå att man vill byta på en del andra ställen och har själv bytt i t.ex. skyltbelysning, backljus och markbelysning på mina bilar. Men blinkers ...? Vad är poängen?
Ok,jag kanske är fel ute.Det kanske inte är LED jag ska ha.
Jag vill ha rappare blinkning,lampan ska släckas rappt
som på nya bilar om du förstår vad jag menar.Har hört
att LED-lampor åstadkommer denna effekt,men det kanske
är helt fel ...
Ja jag förstår vad du menar och i så fall är det LED du skall ha. En LED tar kortare tid på sig att tända upp och släcka ned än en glödlampa. Helt klart en poäng när det gäller bromsljus. När det gäller blinkers bryr jag mig själv inte en smul om saken. Men smaken är som baken. ;-)
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]