Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du/ni som har fått v90 t8, är 4 zon klimat standard? Har diskuterats tidigare här på forumet, och undrar eftersom jag inte får välja till det. Och kommer den med dimljus fram?
av Linqid
barcusmrandt skrev:Du/ni som har fått v90 t8, är 4 zon klimat standard? Har diskuterats tidigare här på forumet, och undrar eftersom jag inte får välja till det. Och kommer den med dimljus fram?
Dimljus finns inte på T8 av utrymmesskäl, det är för trångt där bakom. Likadant gäller med 4-zonsklimat, får tydligen inte plats pga allt utrymme som krävs i kardantunneln. Lite tråkigt tycker jag, för det plastiga förvaringshålet som är där när man inte har 4-zonsklimat ser riktigt billigt ut medan tvärtom ser riktigt snyggt ut...
W.A.P.E. skrev:
Crankshaft skrev:
criollover skrev:Vem får första V90 T8 (S90 T8) ur ordinarie produktion?

Jag hämtade min V90 T8 Inscription Denim Blue i fredags. Fin bil.
Ja, jäsiken va fin. Blev du först?

Jag har också beställt denim blue. Fast egentligen hade jag velat ha en en mörkgrönmetallic. Varför görs det inga så'na bilar nuförtiden? Är denna färg verkligen så hopplöst ute?
Pine Grey...
Attans! Den hade jag velat se som prov i verkligheten. I konfiguratorn ser den ju helt enkelt ....grå ut, men på en del bilder ser den ju riktigt grön (=snygg) ut. Jag vet inte ens om den fanns tillgänglig när jag beställde, eftersom grå inte ens fanns på kartan för mig.

Nåja, det är ju en rent akademisk diskussion, eftersom min bil nu är tillverkad. Bara att gilla läget (som ju faktiskt inte är det sämsta :) ) och Denim Blue är ju också helt ok.
av rale
Linqid skrev:
barcusmrandt skrev:Du/ni som har fått v90 t8, är 4 zon klimat standard? Har diskuterats tidigare här på forumet, och undrar eftersom jag inte får välja till det. Och kommer den med dimljus fram?
Dimljus finns inte på T8 av utrymmesskäl, det är för trångt där bakom. Likadant gäller med 4-zonsklimat, får tydligen inte plats pga allt utrymme som krävs i kardantunneln. Lite tråkigt tycker jag, för det plastiga förvaringshålet som är där när man inte har 4-zonsklimat ser riktigt billigt ut medan tvärtom ser riktigt snyggt ut...

Har du en V90/S90 T8:a? Eller gissar du?
av Mellvid
rale skrev:
Linqid skrev:

Har du en V90/S90 T8:a? Eller gissar du?
Hämtar min T8a på måndag, den har inte dimljus.
Användarvisningsbild
av thread
rale skrev:Norrmän kör V90 T8 på Volvos testbana. Mittkonsolen ser väldigt annorlunda ut än på vanlig V90.

Vad menar du? Den ser ut exakt som på min D5.
av rale
Pausa vid 4:00 in i filmen. Annan växelspak (kände jag dock till), inget främre fack,väldigt grunt större fack med konstiga hål. Chans att se ev. 4-zon uppstår ej i film.
Användarvisningsbild
av thread
rale skrev:Pausa vid 4:00 in i filmen. Annan växelspak (kände jag dock till), inget främre fack,väldigt grunt större fack med konstiga hål. Chans att se ev. 4-zon uppstår ej i film.
Helt rätt, noterade inte det första gången jag såg klippet :) Det måste vara batterierna som tar upp all plats i tunneln.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Ford hobby husbil chassinummer

Hade samma problem med en väldigt rostig Mazd[…]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Spridare som legat länge, speciellt om man k&[…]