Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Men hur fick du loss plastnitarna i dörrklädselns kanter med dörren stängd? Och om det var vajern till inre handtaget det var fel på, varför gick det då inte att öppna utifrån?
av andersuw
Ja något måste liksom gå sönder om man skall ta bort klädselpanelen utan att kunna öppna dörren: Antingen klädselpanelen eller nitarna. Intressant att man kan hoppas på att det skall vara nitarna som ju bara kostar en spottstyver att ersätta. Jag misstänkte att det skulle vara klädselpanelen som gav sig först.

Sedan fattar jag fortfarande inte din beskrivning av felet/reparationen av dörren. Ja barnsäkerhetslåset var på. Det berättade du från början. Men det förklarar ju inte varför det inte gick att öppna utifrån. Inte heller förklarar det faktum att det var fel på vajerlänkaget till inre handtaget den saken.
av andersuw
Ja, jo så pass mycket har jag redan förstått.
av andersuw
Ingendera. Jag är bara genuint intresserad av att få en hållbar beskrivning av vad felet egentligen var. Att vajeröverföringen till det inre handtaget var ur funktion och att barnsäkerhetslåset var på förklarar som sagt inte varför dörren inte gick att öppna utifrån.
av andersuw
OK. Hade ju vart bra om det framgått tidigare. Men nu finns det ingen vajer mellan det yttre handtaget och låskistan. Det finns istället en länkstång. Var det alltså fästet till den länkstången på låskistan som trilskades eller vad?

Där finns dock ingen plastbit. Så här ser låskistan ut. Den blå delen är den där länkstången till det yttre handtaget fästs.
Bakdorrsbyte17.JPG
Bakdorrsbyte17.JPG (129.85 KiB) Visad 1398 gånger
serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]

Bensinpriser v2

Uh-oh.. Iran stänger Hormozsundet. 20% av v&a[…]

Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]