Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Angarok
SundanceKid skrev:
jcartel skrev:
svergie2 skrev:Grymt bra med elektriska sträckare
Är det standard på alla V90?
Det är tillval.
Är du säker? Står som standardutrustning i broschyren eller missförstår jag vad bältesförsträckare och Safe Position innebär? Har två veckor kvar innan specen blir låst på min V90 och vill inte missa något viktigt. :D
Jacobsson skrev:Hur mycket sträcker den och är det tills de. Känner motstånd?
Tänker på gravida i bilen och vikten av att ha bältet korrekt.
Ungefär som om du tagit max vad du orkar med händerna. Rätt hårt. Man sitter som ett skruvstäd tills man släppt bromsen och gasar igen.

Vet inte om det är tillval. Jag har bara Momentum plus lite paket. Business, light, versatility och winter package tror jag.
Det är standard men enbart på framsätena.

Testa att köra upp i 50 och bromsa riktigt hårt/snabbt så drar bältena. Det gör inte ont på något sätt men första gången blir man lite överraskad.
Sleeper skrev:Märkligt. Häftiga inbromsningar har jag gjort flera, men jag har aldrig märkt att bältena drar åt sig.
You need to go full retard :)
Användarvisningsbild
av Sleeper
Racetwin2 skrev:
Sleeper skrev:Märkligt. Häftiga inbromsningar har jag gjort flera, men jag har aldrig märkt att bältena drar åt sig.
Hehe:)

Jag tog dig på orden och gjorde tre riktiga tvärnitar idag. Ens från 50, en från 65 och en från 75km/h. Säkerhetsbältet drogs inte åt alls vid något av tillfällena. Finns det månne något annat sätt att försökra sig om att man verkligen har denna finess?
Sleeper skrev:
Racetwin2 skrev:
Hehe:)

Jag tog dig på orden och gjorde tre riktiga tvärnitar idag. Ens från 50, en från 65 och en från 75km/h. Säkerhetsbältet drogs inte åt alls vid något av tillfällena. Finns det månne något annat sätt att försökra sig om att man verkligen har denna finess?
Blir det skillnad om du går direkt från gasen till bromsen likt panikläge?
Användarvisningsbild
av Sleeper
Nu har jag provat att sitta famåtlutad som en gammal tant och paniktvärnita från 80 km/h. Ingen reaktion från bältet. Måste finnas bättre sätt att undersöka detta:)

Min gamla V70 höll på sådär[…]

CarPlay i v70 2016

Frågan är. Hur påverkas denna n&a[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Jo precis Det är ändå bra detta t[…]

Stänkskydd

Dessa stankskydd var mkt små. Jag har inte […]