Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Och generellt har inte någon större betydelse i varje enskilt fall.

Beroende på hur villig man är att meka kan ju en enkel smidig reklamation över disk någon gång ibland vara värt besväret.
Användarvisningsbild
av ThomasT
SBergdahl skrev:Och generellt har inte någon större betydelse i varje enskilt fall.

Beroende på hur villig man är att meka kan ju en enkel smidig reklamation över disk någon gång ibland vara värt besväret.
Jag har själv reklamerat saker hos dem några gånger och det är aldrig något problem, väldigt smidig hantering.

.
av andersuw
Har samma erfarenhet när det gäller reklamationer. Inte ofta jag behövt reklamera något men när det hänt har det inte varit några problem. I vissa fall kan man också konstatera att Biltemas garantier är bättre än man kan hitta på annat håll. Exempelvis lämnas tre eller fyra års garanti på många (inte alla) av de startbatterier de säljer.
Användarvisningsbild
av 800serien
Ett tips, köp ALDRIG luftmassemätare eller andra givare på Biltema eller från andra Kines-tillverkare. Kinaelektronik på bilar är som att be om problem, speciellt när det gäller saker till motorstyrningen. Lägg hellre ut 500-1000 kr extra och få kvalitetsdelar direkt, det är min rekommendation.
Användarvisningsbild
av snepo
800serien skrev:Ett tips, köp ALDRIG luftmassemätare eller andra givare på Biltema eller från andra Kines-tillverkare. Kinaelektronik på bilar är som att be om problem, speciellt när det gäller saker till motorstyrningen. Lägg hellre ut 500-1000 kr extra och få kvalitetsdelar direkt, det är min rekommendation.
Kan inte annat än att hålla med
Användarvisningsbild
av Nexus
Köpte en tempgivare till audi på mekonomen. Nästan lika dyr som original och höll inte ens 5 månader. Hjulcylinder från mekonomen sprack vid åtdragning för hand , full av porer i godset.!

Finns märkes delar tyskland för småpengar.... Så varför betala extra för no name delar!

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]