- tis 13 jun 2017, 20:08
Många har problem med ryck och det verkar sällan vara lådan utan motorn som spökar, tempgivare, egrventiler, egrkylare, ventilfjädrar, när ska det sluta, bör ju snart komma kampanjer på detta?? Inte roligt att vara 2a ägare o få pröjsa för dessa missar...
iAnders skrev:Jag har samma problem med min v70 d4 automat 2016/Brott på ventilfjäder har jag hört det kan vara, byte komplett topp
har gått ca 4700mil och är inne för 3:dje gången de har konstaterat att det är dåligt komp iallafall på första cylindern,
inga felkoder har uppkommit någongång och det kvittar vilket läge man har intryckt ekonomi eller inte
de flesta gånger det kändes var på låga varv(under 1500)och försiktig ökning av vartal exempelvis
farthållaren på 70km öka ca 5-10km ryckte mot slutet räckte det att sakta in från 110km till 95 och sedan gasa upp till 110 igen ryckte mycket,
Nu är den på verkstad så vi får väl se vad det blir av det :?:
Många har problem med ryck och det verkar sällan vara lådan utan motorn som spökar, tempgivare, egrventiler, egrkylare, ventilfjädrar, när ska det sluta, bör ju snart komma kampanjer på detta?? Inte roligt att vara 2a ägare o få pröjsa för dessa missar...
- By villiamdannberg940