- fre 02 jun 2017, 09:15
Någon som har fakta på när det införs på respektive modell och motor? Har hört lite olika bud.
Moderator: Moderatorer
Henry_Fågeljazz skrev:Denna fråga behandlas i andra trådar på forumet.Slippa å slippa. Bra för miljön och kostar inte särskilt!
Vad jag har förstått så börjar man med XC90 och det borde vara nära förestående.
Sedan följer resten av modellerna. Allt för att klara av att reducera kväveoxiden till godkänd nivå.
Bra lösning i väntan på något bättre. Frågan är om man ska invänta detta eller om man ska köpa nu och "slippa" additiv.
Henry
Henry_Fågeljazz skrev:Denna fråga behandlas i andra trådar på forumet.Det var därför jag drog igång denna, för att det står lite här och lite där men inget samlat och inget mer konkret.
Vad jag har förstått så börjar man med XC90 och det borde vara nära förestående.
Sedan följer resten av modellerna. Allt för att klara av att reducera kväveoxiden till godkänd nivå.
Bra lösning i väntan på något bättre. Frågan är om man ska invänta detta eller om man ska köpa nu och "slippa" additiv.
Henry