Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Någon som har fakta på när det införs på respektive modell och motor? Har hört lite olika bud.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Denna fråga behandlas i andra trådar på forumet.
Vad jag har förstått så börjar man med XC90 och det borde vara nära förestående.
Sedan följer resten av modellerna. Allt för att klara av att reducera kväveoxiden till godkänd nivå.
Bra lösning i väntan på något bättre. Frågan är om man ska invänta detta eller om man ska köpa nu och "slippa" additiv.

Henry
av Elektrikern84
Henry_Fågeljazz skrev:Denna fråga behandlas i andra trådar på forumet.
Vad jag har förstått så börjar man med XC90 och det borde vara nära förestående.
Sedan följer resten av modellerna. Allt för att klara av att reducera kväveoxiden till godkänd nivå.
Bra lösning i väntan på något bättre. Frågan är om man ska invänta detta eller om man ska köpa nu och "slippa" additiv.

Henry
Slippa å slippa. Bra för miljön och kostar inte särskilt!
av Xanthopteryx
Henry_Fågeljazz skrev:Denna fråga behandlas i andra trådar på forumet.

Henry
Det var därför jag drog igång denna, för att det står lite här och lite där men inget samlat och inget mer konkret.
av Gorban
AdBlue är ett himla meck. Hade det på min senaste BMW. Kladdigt vid pumpen om man fyller på själv och svindyrt om man lät BMW göra det. Och de använde till och med enlitersflaskor för att fylla på. 2013 när jag fick bilen vart det inte helt enkelt att köpa AdBlue på större dunkar när det blev akut.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Finns ju i pump på tappen om påfyllningsrör sitter lämpligt till

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av paso
Magneten behövs vid påfyllning av AdBlue från lastbilspumpar men det finns numera pumpar som fungerar utan både hos CirkleK och OKQ8. Finns sökfunktioner på bägge bolagens hemsidor för man kan söka efter stationer som har AdBlue för personbilar. Sist kostade det 6,95 kr/l vilket är nästan gratis jämfört med att köpa i enliters flaskor.
Ökad komfort med 17”

Har sett väldigt många annonser med jus[…]

Front v70 stöldbegärligt

V70 från 2000 och framåt har varit h&a[…]

Skumt fel b230ft

Hur myckel laddade turbon INNAN byte av toppacknin[…]

Tack för svaren, skall skruva lite i helgen o[…]