Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monza
Hej
Jag har köpt mig en 2009, V70 FT, manuell.
Allt känns bra, än så länge, men jag upplever växellådan som lite seg o oprecis och helt saknar gamla lådans, 2001 S80, 2007 v70 lätta "klickande" när man lägger i växlarna.

Är manuella lådan i V70 ll "tråkigare", jag som är ovan eller är det något jag bör kolla upp? Justering av växellägen, är det möjligt o kan det göra nått?

Mvh
av monza
10´700 mil har den gått. Ja, kanske ska testa oljebyte. Ska se om fler upplevt lika känsla.
av monza
Leon77 skrev:Hej

Jag tycker också lådan är "trist". Den funkar bra fast den inte är särskild tight och inspirerande.
Jag o en granne var ut en sväng till idag och.., ja, den funkar nog så som den ska, antar jag.
I min gamla S80 kunde jag lägga i 1-2 och 3-4 med ett finger på växelspaken, det går inte här så därav att jag e lite fundersam.
Användarvisningsbild
av MartinS
V70II lådorna är precis som du säger mycket sladdrigare och oprecisa än V70N lådorna som var ganska trevliga.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MartinS skrev:V70II lådorna är precis som du säger mycket sladdrigare och oprecisa än V70N lådorna som var ganska trevliga.
I detta fallet ska man väl läsa " sladdrigare och oprecisa" som "komfortabel o bekväm" och harmonierar med bilens övriga egenskaper, så som respons, väghållning och kvickhet. :D :D :D
av monza
VolvoB20 skrev:
I detta fallet ska man väl läsa " sladdrigare och oprecisa" som "komfortabel o bekväm" och harmonierar med bilens övriga egenskaper, så som respons, väghållning och kvickhet. :D :D :D
:D Aaah... Det måste vara du som tar fram texten till Volvos reklam-broschyrer! :D

Tack den har jag. Men behöver veta vilka stif[…]

Re: Motorbyte

söker efter ett motorblock till B4164T2 eller[…]

Blinkande ljus

Gomidda alla. I mode när jag körde iv&a[…]

Motorbyte

Hej, har du eventuellt kvar den rasade motor och i[…]