Moderator: Moderatorer

AC-service och Olje + filter byte, samt beställt nya 18" Rial fälgar med 215/45 Nexen däck.. Kör såhär mitt i sommarn fortfarande på 10 år gamla friktionsdäck som sitter på sunkiga 16" Deczent fälgar.. De blir att slänga dom på tippen när de nya hjulen kommer :)
Tittat på dunken spolarvätska i skuffen, insåg att jag inte hade tratten där och orkade inte gå till förrådet. Så jag tittade lite åt sidan och såg att mitt nya torkarblad till bakrutan låg där, så den åkte iallafall på!
grillchips skrev:Tittat på dunken spolarvätska i skuffen, insåg att jag inte hade tratten där och orkade inte gå till förrådet. Så jag tittade lite åt sidan och såg att mitt nya torkarblad till bakrutan låg där, så den åkte iallafall på!
Jag har aldrig någonsin använt tratt till spolarvätska :o
Vet dock inte vad du kör för dunk, jag brukar köra standard 4L blandad.
DaltonSleeper skrev: Jag har aldrig någonsin använt tratt till spolarvätska :o
Vet dock inte vad du kör för dunk, jag brukar köra standard 4L blandad.
Jag gjorde inte det i början heller och anser mig väl vara hyggligt skicklig på att inte söla, men det är så jädra mycket smidigare med en sånhär som skruvas på dunkarna:
Bild

Tror det var joel80 här på forumet som tipsade mig om denna, 60 pistoler på Biltema. Värt varje öre. Efter nästa användning hivar jag in den i reservhjulsbaljan istället för förrådet.
Passar på att ranta lite: blir lika förbannad varje gång jag fyller på, eftersom tanken i bilen verkar ta ungefär 3.75l. Så står man där med en skvätt kvar i sin 4l-dunk efteråt. :-(O)
Senast redigerad av 1 grillchips, redigerad totalt 0 gånger.
grillchips skrev:
DaltonSleeper skrev:Tror det var joel80 här på forumet som tipsade mig om denna, 60 pistoler på Biltema. Värt varje öre. Efter nästa användning hivar jag in den i reservhjulsbaljan istället för förrådet.
Passar på att ranta lite: blir lika förbannad varje gång jag fyller på, eftersom tanken i bilen verkar ta ungefär 3.75l. Så står man där med en skvätt kvar i sin 4l-dunk efteråt. :-(O)
Sådär funkar min också om jag fyller på när bilen säger till. Kör jag ur en del till går det i en hel.

Men nu är det sommar. Då kör jag med Biltemas tabletter och vatten ur kannan på macken. Enkelt att ha 20 liter spolarvätska i handfacket :)
Ja ett sånt där rör har jag haft ett tag och pratat mig varm om. :D

Sen använder jag aldrig färdigblandad spolarvätska.. man borde ta rejält mkt mer betalt för det.. Frakta runt en massa vatten i hela Sverige till varenda mack helt i onödan. :(
Så jobbigt är det inte att gå till "luftskåpet" och ta en kanna vatten tycker jag... och tycker man det är jobbigt kan man fylla på färdigblandat ifrån en sån där pump istället.

Tabletter ska jag fixa! Det har jag aldrig provat på... Låter smidigt!
  • 1
  • 754
  • 755
  • 756
  • 757
  • 758
  • 1912
Byte huvudbromscylinder

Ja manuell. Usch , slavcylindern till kopplingen l[…]

1. Vad kostar den? 2. Visa gärna steg f&oum[…]

Har så svårt att se det bara, gasen &a[…]

Impulsgivaren går inte via tändlå[…]