Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonathan81
Hej!

Undrar om man kan ställa tex. tröghet på styrning, eco, normal, sport på växellådan mm som standard. Alltså så det sparas i standardkonfigurationen varje gång man startar bilen.

Jag har idag ställt in Individual som ja vill ha det med gasrespons, tröghet ratt, broms mm. Men måste välja det läget varje gång jag startat om bilen.

Jag förstår att man inte kan välja bort start/stopp funktion som standard, men styrning mm tycker iaf jag man skulle kunna välja som standard vid varje uppstart.
av JES1
Nope, den startar tyvärr i comfort-läge som standard. Finns inget sätt att ändra det.
av Jonathan81
JES1 skrev:Nope, den startar tyvärr i comfort-läge som standard. Finns inget sätt att ändra det.

Det är ju totalt väderlöst.....

Man kan inte ändra i comfortläget heller?
av Xanthopteryx
Jonathan81 skrev:Hej!

Undrar om man kan ställa tex. tröghet på styrning, eco, normal, sport på växellådan mm som standard. Alltså så det sparas i standardkonfigurationen varje gång man startar bilen.

Jag har idag ställt in Individual som ja vill ha det med gasrespons, tröghet ratt, broms mm. Men måste välja det läget varje gång jag startat om bilen.

Jag förstår att man inte kan välja bort start/stopp funktion som standard, men styrning mm tycker iaf jag man skulle kunna välja som standard vid varje uppstart.
Då får du använda eget läge. Där tror jag att det går.
av JES1
Jonathan81 skrev:
JES1 skrev:Nope, den startar tyvärr i comfort-läge som standard. Finns inget sätt att ändra det.

Det är ju totalt väderlöst.....

Man kan inte ändra i comfortläget heller?
Nu ska vi inte överdriva, det krävs ju bara en knapptryckning när man startat bilen, men kan hålla med om att det vore trevligt att välja uppstartsläge i profilen eller nåt. Kanske kommer i en senare mjukvaruupppdatering?

Vel John, vet nå at sigarett uttaket fungere[…]

1986 GLT kamdrivning

Det finns två olika utföranden av vevax[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Kamremsdrev vevaxel

Sant, då lär det inte få plats ng[…]