Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SundanceKid skrev:
jcartel skrev:Detta är nytt väl?
Är det nyheten som introducerades i XC60 som avses?
Vilken årsmodell har du?
MY17
Jag skapade en separat tråd om detta men ingen större respons där.
Har du mjukvaruversionen där det visar en checklista vid start eller den nyare utan?

Versionen med checklista visar ju Fotgängarairbag vid start som inte finns och då blir man ju lite tveksam även till detta kryss.
Jag har mailat Volvo kundservice men fick inget svar.

Även funktionen där bilen pratar med andra bilar tillkom för mig.
AKarlsson skrev:
Jag skapade en separat tråd om detta men ingen större respons där.
Har du mjukvaruversionen där det visar en checklista vid start eller den nyare utan?

Versionen med checklista visar ju Fotgängarairbag vid start som inte finns och då blir man ju lite tveksam även till detta kryss.
Jag har mailat Volvo kundservice men fick inget svar.

Även funktionen där bilen pratar med andra bilar tillkom för mig.
Nej ingen checklista, uppdateringen installerades för två veckor sedan.
Sensus Connect fanns där redan när jag hämtade ut bilen.

Skriv gärna om du får svar från Volvo!
Vet någon om den nya uppdateringen har löst problemet att man inte kan se mappstruktur när man ska spela upp musik från usb?
Så drygt att behöva fixa m3u playlist vaje gång man ska lägga till en mapp.
Inte användarvänligt alls.
I de äldre volvomodeller kan man se mappar precis som på datorn.
Man kan se mappar i min V40-2017 men inte i min XC90 -2016 :-(
Jag gjorde uppdateringen samma dag den kom dvs maj nån gång. Jag har checklistan vid start som jag lagt upp en bild på tidigare. Jag har en -17 och har samma val ibockat. Bild

//J
Har de löst "vindrutetorkare blockerad" för Er som fick detta felmeddelande ännu?
Säkert att uppdatera?
Händer till och från på min, typ upp till 3-4 gånger på 1-1,5 timmes bilresa. Har inte lyckats nollställa felet genom att stänga av bilen/låsa den etc. Dock så verkar det återställa sig själv under färd så efter kanske ca 20 min så fungerar den adaptiva farthållaren igen. Och så kan det gå 15-20 min och så larmar det igen.
Min skall in imorgon, får se om dom får bort felet då.
DonutTony skrev:Händer till och från på min, typ upp till 3-4 gånger på 1-1,5 timmes bilresa. Har inte lyckats nollställa felet genom att stänga av bilen/låsa den etc. Dock så verkar det återställa sig själv under färd så efter kanske ca 20 min så fungerar den adaptiva farthållaren igen. Och så kan det gå 15-20 min och så larmar det igen.
Samme problem med min Xc90. Fungerer en stund så kommer feil melding.
xc90Bjorn skrev:
DonutTony skrev:Händer till och från på min, typ upp till 3-4 gånger på 1-1,5 timmes bilresa. Har inte lyckats nollställa felet genom att stänga av bilen/låsa den etc. Dock så verkar det återställa sig själv under färd så efter kanske ca 20 min så fungerar den adaptiva farthållaren igen. Och så kan det gå 15-20 min och så larmar det igen.
Samme problem med min Xc90. Fungerer en stund så kommer feil melding.
Det har idag kommit ny programuppdatering som ska lösa detta.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Du skriver om spridare som kanske läcker. E[…]

Svart grill

Jag har ett sådant liggande som jag inte beh[…]

Elmanövrerad baklucka xc40

Felet förekommer emellanåt. Det är[…]

Okej hur var körningen då? Jätte j[…]