Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Vad betyder strecket under skylten?
(Kan inte hitta det i manualen som jag skummat igenom...)Bild

//J
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det står lite om detta i ägarmanualen online.

En symbol för tilläggsskylt i form av en tom ram under förardisplayens hastighetssymbol, betyder att RSI detekterat en tilläggstavla med kompletterande information för aktuell hastighetsbegränsning.

http://support.volvocars.com/se/cars/pa ... 51745da716
Användarvisningsbild
av Jallemet
Som lite moraltant vill jag bara inflika med det olämpliga att fotografera under körning, dessutom med en uppenbar hastighetsöverträdelse.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
Nu kan det iof varit passageraren som hjälpt till men nej de kanske inte ska hänga över där heller =)

TS: Vad hade hänt om du kommit ner till 120 km/h, fanns där kanske sådana digitala hastighetsskyltar som kan ändras efter väderlek med mera?
av Persvante
jag tror att det är en kommande hastighetssänkning?

På landsväg brukar det ju varnas att det blir t.ex 70 km/t om typ 200 meter, och då varnar bilen för just tilläggsskylt som nån nämnde ovan!
av Elektrikern84
Jallemet skrev:Som lite moraltant vill jag bara inflika med det olämpliga att fotografera under körning, dessutom med en uppenbar hastighetsöverträdelse.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Håller med om det! Särskilt med alla trafikolyckor som sker pga lekandet med mobilen :-/
av BennyL
Strecket betyder att det är en tilläggstavla under hastighetsskylten som kan innebära tider, datum eller avstånd, men som systemet inte klarar av att detektera.

Vel John, vet nå at sigarett uttaket fungere[…]

1986 GLT kamdrivning

Det finns två olika utföranden av vevax[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Kamremsdrev vevaxel

Sant, då lär det inte få plats ng[…]