- fre 09 jun 2017, 20:58
andersuw skrev:Jo men nu var det ju inte frågan om vad man kan klara sig med. Jag vill ha stor bil stor motor,bra stolar. Gott om benutrymme. Har dålig rygg. Småbilar går bort av den anledningen. Sen gillar jag all utrustning man får på köpet,med stora motorer. Det gäller ju i princip alla märkensnepo skrev:Har inget behov av kombi. Vi är två personer,ingen hund. Bor i lägenhet. Storhandlar typ varannan vecka. Inga problem med att få plats med matkassar i bakluckan på typ S80. Förstår om man har barnvagnar,hundar eller sommarstuga.Om man inte har behov av en kombi skall man förstås inte köpa en. Sedan låter det ju också som om ni skulle klara er med en mindre bil än en S80.
Men jag misstänker att barn, hundar, sommarstugor, villaägande och annat som medför större lastbehov åtminstone ibland är vanligt förekommande bland de genomsnittliga köparna i storbilsklassen.
Vår egen situation påminner för övrigt om er: Vi är också två personer, bor i lägenhet, saknar husdjur och skulle inte ha något problem att få plats med maten vi handlar även i en väsentligt mindre sedan än en S80. Men när vi bilsemestrar på kontinenten ändras kraven radikalt därför att såväl passagerarantalet som lastbehovet då ökar avsevärt. Ibland är det så även närmare hemmaplan när "tjocka släkten" med åtföljande last skall med på färden. Sedan är det också praktiskt att då och då kunna åka omkring med ett kylskåp eller motsvarande i bilen trots att Håkan Samuelsson uppenbarligen tycker att det sker för sällan för att man skall behöva bry sig om det.
Bilälskare

- By XRay89