- fre 09 jun 2017, 20:36
Finns säkert mängder med människor här som haft både den 6-växlade automaten och som bytt till den 8-växlade. Har kikat lite på V60 från 2014 och framåt, och då på D4 awd 180hk. Men frågan är om man köper lite av grisen i säcken, jag tänker då i banor som gammal motor och gammal låda. Awd är egentligen ingen knäckfråga, jag klarar mig utan det då frugan har 4wd när båten ska upp eller jag ska köra ved på vintern. Hur resonerar ni, skippa awd'n och hellre åka 8-växlat alla dagar i veckan?
Samma sak med bränslevalet egentligen, jag kör typ 700 mil om året så en T5 (245) hade väl varit det naturliga valet. Mest sugen på diesel då dom oftare har bränslevärmare med VOC, plus att man uppskattar kanske vridmoment mer än varvtal när man passerat 40 :D
Samma sak med bränslevalet egentligen, jag kör typ 700 mil om året så en T5 (245) hade väl varit det naturliga valet. Mest sugen på diesel då dom oftare har bränslevärmare med VOC, plus att man uppskattar kanske vridmoment mer än varvtal när man passerat 40 :D
V40 CC D3-17 aut