Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
De borde ge än möjlighet att byta placering på hastighetsmätare och varvräknare på stora panelen. Jag har på mina senaste bilar haft hastighetsmätaren på höger sida så det här kan ju vara en vanesak, men på Volvo sitter den på vänster sida, vilket gör att man måste flytta blicken ner och ganska långt till vänster för att se hastigheten. Med mätaren på höger sida behöver man bara flytta blicken lite rakt ner för att se hastigheten. Kan låta löjligt, men det har inte med lathet att göra, men det tar faktisk märkbar längre tid att flytta blicken ner till vänster sida, och man behöver lixom leta lite mer. Som sagt har kört båda delar och jag märker skillnad. Oavsett, borde vara en väldigt enkel sak att fixa så man kan välja sida.
Användarvisningsbild
av thread
barcusmrandt skrev:De borde ge än möjlighet att byta placering på hastighetsmätare och varvräknare på stora panelen. Jag har på mina senaste bilar haft hastighetsmätaren på höger sida så det här kan ju vara en vanesak, men på Volvo sitter den på vänster sida, vilket gör att man måste flytta blicken ner och ganska långt till vänster för att se hastigheten. Med mätaren på höger sida behöver man bara flytta blicken lite rakt ner för att se hastigheten. Kan låta löjligt, men det har inte med lathet att göra, men det tar faktisk märkbar längre tid att flytta blicken ner till vänster sida, och man behöver lixom leta lite mer. Som sagt har kört båda delar och jag märker skillnad. Oavsett, borde vara en väldigt enkel sak att fixa så man kan välja sida.
Har man HUD är detta ett ickeproblem. Om man inte har polariserande solglasögon :)
av PeterHappy
ersj skrev:
V90D3 skrev:Ingen varvräknare även med automat... Den får man bara om man har lägesväljarknappen.. sjuk miss av volvo!
Nej precis ingen varvräknare med automat heller. Vad är lägesväljarknappen, menar du drive mode settings?
Drive mode setting kan man endast få som tillval med momentum eller finare. Om man då väljer business för att undvika halogenlampor (vilket jag tror de flesta väljer) får man den stora skärmen med varvräknare.
Användarvisningsbild
av ersj
PeterHappy skrev:
ersj skrev:
V90D3 skrev:Ingen varvräknare även med automat... Den får man bara om man har lägesväljarknappen.. sjuk miss av volvo!
Nej precis ingen varvräknare med automat heller. Vad är lägesväljarknappen, menar du drive mode settings?
Drive mode setting kan man endast få som tillval med momentum eller finare. Om man då väljer business för att undvika halogenlampor (vilket jag tror de flesta väljer) får man den stora skärmen med varvräknare.
Väljer man business får man inte den stora hastighetsmätaren utan då ingår 8". Väljer man business advance får man den stora mäteren och drive mode settings
Användarvisningsbild
av jcartel
Bilia ska ha 7359 kr för att eftermontera 12" display istället för 8"

¯\_(ツ)_/¯
av Gorban
Det här vill jag ha. Dvs betydligt snyggare karta och att den även finns i förardisplayen samt kan kontrolleras helt med knappar på ratten.
Bilagor
IMG_1411.JPG
IMG_1411.JPG (273.23 KiB) Visad 613 gånger
Användarvisningsbild
av Rillee
Gorban skrev:Det här vill jag ha. Dvs betydligt snyggare karta och att den även finns i förardisplayen samt kan kontrolleras helt med knappar på ratten.
Då behövs det nog hårdvara för att orka driva det
av Xanthopteryx
Gorban skrev:Det här vill jag ha. Dvs betydligt snyggare karta och att den även finns i förardisplayen samt kan kontrolleras helt med knappar på ratten.
Finns i någon bil eller hemdesignad?

Jag väcker upp den här tråden igen[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Har bilen ingen app för att visa den aktuella[…]

Tack för infon :) Ja detta verkar ju vara ett[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Åldersgränsen är borttagen: Volvo[…]