Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sleeper skrev:Det där visas inte i min bil när jag startar den. Märkligt.

Har någon av er fått felmeddelande om att "Vindrutesensorn blockerad. Adaptiva farthållaren inaktiveras", eller något sådant? Det dök upp för mig efter uppdateringen, har aldrig sett det förr.

Många på swedespeed har fått samma problem.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... bled/page3

Suck, kan det aldrig bara fungera?
Japp, jag har också fått detta vid två tillfällen efter uppdatering.
Jag har inga problem alls efter uppdatering.
Fick göra om vissa inställningar men i övrigt funkar allt perfekt.
JimmyK skrev:
Sleeper skrev:Det där visas inte i min bil när jag startar den. Märkligt.

Har någon av er fått felmeddelande om att "Vindrutesensorn blockerad. Adaptiva farthållaren inaktiveras", eller något sådant? Det dök upp för mig efter uppdateringen, har aldrig sett det förr.

Många på swedespeed har fått samma problem.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... bled/page3

Suck, kan det aldrig bara fungera?
Japp, jag har också fått detta vid två tillfällen efter uppdatering.

Fick min uppdaterad i Fredags 2/6, samma felmeddelande efter uppdateringen: "Vindrutesensor Sensor Blockerad".
Uppdateringen skulle hjälpa mot några av de andra problemen som jag har, bl.a. Fjärrstarten via appen som inte fungerar.
Nu hjälpte inte uppdateringen mot tidigare fel och istället fick jag ett nytt :x

För de som inte har uppdaterat än så kanske det kan vara läge och vänta några veckor tills de fixar "Vindrutesensor buggen"...
Fick min bil uppdaterad för en vecka sedan då jag hade många mjukvarurelaterade "problem".
Tycker att det är på det stora hela ett bättre interface till föraren.

Det konstiga är dock att räckvidden el minskat med 6km. Innan uppdatering hade jag 35km i hybridläge och 40 i Pure, nu 29 respektive 34km. ?:-/ Har inte mätt upp "faktisk" räckvidd men det känns som att den inte når lika långt.

/Niklas
Detta är nytt väl?
Är det nyheten som introducerades i XC60 som avses?
Bilagor
Enlight5.jpg
Enlight5.jpg (750.29 KiB) Visad 779 gånger
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Volvo V40, 2014 eller 2016?

Utöver själva bilarna skulle jag ocks&ar[…]

Visa din semesterbil(d)