Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johanbygg
Har haft min Xc60 i ganska exakt en månad nu, är på de stora hela nöjd så här efter 300 mil.
En sak stör mig dock nåt otroligt, redan när jag hämtade ut bilen tyckte jag att de kom väl mycket vindbrus från förardörren / fönstret redan vid ca 110km/h.
Pratade med ÅF dan efter och då tog jag upp de och han sa att de kanske hade blåst mycket den dagen , och då blev man osäker på om de kanske varit så. Men tycker nog att oavsett hur mycket de blåser så kommer de in väl mycket ljud..
Även min sambo som kört bilen några ggr o som är totalt likgiltig inför bilar eller dess egenskaper tyckte samma sak.
Någon annan som haft liknande upplevelse och i såfall har ni åkt in och fått de åtgärdat ?
Elker de är bara mer vindbrus i en Xc60 för den är högre?
Har dock åkt i passagerarsätet en gång o där upplevde jag inte detta brus
av ateam1234
har samma problem med min v70-16
låter som ett otätt fönster i normal hastighet...
när jag var i Tyskland och körde lite fortare så låter det ändå högre
jag gjorde en liten buller mätning och fick då fram att det är ca 5-8db högre ljud vid mitt vänster öra jämfört med mitt höger öra när jag kör
upplevs väldigt störande framför allt på långfärd

har haft inne min för justering av dörrarna 2 ggr men igen skillnad...volvo "hör" inget
så man får nog leva med detta

kommer vara extra noggrann på detta fenomen när jag köper nästa nya bil
av Johanbygg
Jag är ju ganska kort så sitter kanske något längre fram i förarsätet än i passagerarsätet men ställer mig nog ändå tveksamm till om de är det som gör skillnaden. Får prova skicka bak sätet på väg till jobb imorgon då jag brukar ligga i ca 120km/h och reta mig på detta ljud.
Har också haft funderingar kring om detta är ett problem som de kan eller vill åtgärda.
Vet en bekant som upplevde detta i en Mercedes och de fick de aldrig rätt på ioförsig i en bil där rutan inte hade någon dörrkarm upptill..
av Johanbygg
Jag prövade och skjuta bak stolen långt bak idag på väg till jobb, var ett blåsigt regnigt skitväder Så de va rätt mycket oljud utifrån redan men tycker ändå de låter mer från förarsidan jämfört med passagerare sidan..
Sen blir man ju halvknäpp när örat fokuserar just på detta..
Blir nog att åka in med den o se om de anser det vara ett fel o isåfall hoppas de kan göra de bättre, om inte annat så får man kanske besked på att de inte är nåt onormalt och att man då kan släppa det..
av fredrikno2
Hejsan!

Har ni fått nån hjälp med detta fenomen, min bil har varit inne 4 ggr nu och senast idag då de har kollat tätningar runt backspegeln och tagit bort dörrsidan men inget verkade onormalt där.

Men detta fenomen med att det låter som att det glipar i fönstret är oerhört störande och återförsäljaren försöker övertala mig till att det ska vara så där.

(Min är årsmodell 2017 uthämtad i Januari i år.)
av FRS
Haft samme problem ved højre fordør, startende ved 80km/t. Jeg har nu smurt dørlisterne med silokone - og vindstøjem er borte. Problemet et bare, at det ikke virke så længe. Tror der skal nye dørlister til.
Bilen er en V60 3017.
Användarvisningsbild
av x74
Hade samma visa på min v60 -14 hade mer som ett vind visslande mellan 80-95, enbart i de farterna,
få hjälp av volvo? glöm det. (praktikanter) :shock:
Sluta med att jag sålde bilen, kunde inte leva med det oljudet, chansade på att köpa ut en ny v60 -16, den är fortf tyst. :o

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]