Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nickepicke
Hej och hå!
Håller på och ska beställa en ny bil, men velar lite fram och tillbaka :-)
Antingen så beställer jag en CC Plus och lägger på Business Advanced eller så beställer jag en CC Pro.
Det jag undrar över är om det rent utseendemässigt (interiört) skiljer något på en Plus/Pro? "Dekor på tunnelkonsolens jalusi och främre förvaringsutrymmets lock" är enligt konfiguratorn utrustning utöver Plus i PRO, det inte samma på dom båda?
Interiört belysningspaket, något man går miste om?

/Niclas
av dfa
Jo det ser ut på byggsidan som att man får anpassat jalusi i båda CC Plus och Pro, men jag undrar om det är så,
för på "vanliga" V90 Momentum BA ( jmfr CC Plus) är det ett plast/gummi jalusi och inte anpassat mot resten av dekoren (ex Iron Ore)

Har du råd så kör på CC Pro. Läder och anpassad dekor höjer premiumkänslan ett snäpp ytterligare enligt mig.
av Nickepicke
Att det är halvläder i Plus och helläder i Pro är jag medveten om! :-)
Anledningen till min fundering är att jag kommer undan billigare om jag väljer en Plus och plockar på läder samt dynförlängningen! Tänkte om det var någon annan uppenbar skillnad (som jalusin) :-)
av Betrieb
Tror att du får elstol med minne på förarplats med PRO, hoppas det i alla fall då det var därför jag gick på en sån jämfört med en business advanced..
av Nickepicke
Sånt som händer ;-) Mjae, jag vet inte riktigt..? Jag har koll på den detaljen åtminstone :-)
Om man kollar på bilderna i konfiguratorn så skiljer det inget, det kan ju faktiskt vara så :-)
Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]