Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Petzzon skrev:Om jag inte är helt ute och cyklar vill jag minnas att det var just AWD bilar som man hade fått utökat antal produktionsplatser på. Kan det stämma tro?
Vet egentligen inte men jag fick veta från start att både CC och awd hade kortare kö. De nya produktionsplatserna har jag inte hört ngt om att de skulle vara dedikerade till awd eller cc. Däremot vet jag åtminstone 2fall där man beställt efter mig och fått prel.lev ca 10 veckor före mig.
Jag kollade också nu i veckan men en annan ÅF vad lev är nu om jag beställer och fick nov/dec vilket kan grovt räknat likställas med min lev och då har jag redan väntat sen v.13. Får inte ihop matematiken.
fmcarv skrev:Beställde v.19 prel. leverans v.35

Sent from my iPad using Tapatalk
Så du beställde 6veckor senare och har 11veckor tidigare lev. Har du awd? Vilken motor? Sorry för frågorna, vill gärna förstå hur det funkar :) Tackar.
t76 skrev:

Så du beställde 6veckor senare och har 11veckor tidigare lev. Har du awd? Vilken motor? Sorry för frågorna, vill gärna förstå hur det funkar :) Tackar.

V90CC D4 AWD
t76 skrev:

Ah, ser nu på dina tidigare inlägg v90cc, kanske inte relevant att jämföra.
Elektrikern84 skrev:
ParMag skrev:"På väg till Volvohandlare" säger Min Volvo idag.
Nu börjar det bli spännandeBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad har du för Lev. Vecka? :-)
I Min Volvo står det v.26 men har fått besked om leverans före midsommar.
Nu hoppas man ju kanske något tidigare ändåBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
t76 skrev:

Vad hade du? Jag har V90 AWD. Best 30/3. Lev v.26. Hade 27 från början och vid beställning sa han ca v42. Jag har inte fått svart på vitt men antar jag fått en redan beställd kärra.
Elektrikern84 skrev:
t76 skrev:

Vad hade du? Jag har V90 AWD. Best 30/3. Lev v.26. Hade 27 från början och vid beställning sa han ca v42. Jag har inte fått svart på vitt men antar jag fått en redan beställd kärra.
Tack, min spec står till höger under mitt anv.namn/kör:
Förstår att awd ger kortare lev.tid.
Tack, min spec står till höger under mitt anv.namn/kör:
Förstår att awd ger kortare lev.tid.[/quote][/quote][/quote]

Såg att du beställt D4, själv blir det T5 :) Vi kan ju alltid hoppas på att det flyttas framåt några veckor, en del har ju fått det :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 54

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]

Det är service på mindre ort, lå[…]