Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Har lite problem med min V70 och börjar bli frustrerad, kanske finns det lite tips att få här?

Bil: V70 (III) 2009, Diesel

Problem: Fönsterhissar på vänster sida av bilen fungerar ej (fram eller bak). Centrallåset fungerar inte heller, kan alltså inte låsa upp med fjärrnyckeln (den adaptiva farthållaren fungerar inte heller, men det har väl inget med detta att göra?).

Hittills har jag: Bytt batteri och kollat alla säkringar (både en och två gånger) samt bytt batteri i nyckeldosan.

Vad borde jag göra härnäst?
Läste lite mer här på forumet och insåg att det kunde vara kabelbrott, kikade lite vid sladdarna mellan dörren och dörröppningen och såg att det fanns en del frilagd kopparträd där, däremot såg den inte ut att vara helt av eller kortsluten. Räcker detta för att ställa till problem eller borde jag leta vidare? Och hur åtgärdar jag detta?
unnamed.jpg
unnamed.jpg (34.27 KiB) Visad 591 gånger
Tack för svar, japp har kollat säkringarna, först ockulärt och sen en gång till med multimeter. Felet började på ena sidan bilen för att sen övergå till hela (tyder kanske på att det varit glapp som sedan helt gått sönder?).

Verkar ju inte vara några dyra delar som skall bytas, men den stora delen av kostnaden kanske blir arbetet då?
Tror, arbetstiden blir dyrast. Har det oftast med dom stora älgar där en kabelfel lagas med ett krymskarv eller lödning och själva söktiden tog ett par timmar. Men om du ser koppar där i dörröppningen, då är det iaf. en möjlighet att detta är orsaken till allt. Styrboxen i förardörren (DDM) skickar ju ut signalen till alla fönsterhissar och dörrlås...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Tack den har jag. Men behöver veta vilka stif[…]

Re: Motorbyte

söker efter ett motorblock till B4164T2 eller[…]

Blinkande ljus

Gomidda alla. I mode när jag körde iv&a[…]

Motorbyte

Hej, har du eventuellt kvar den rasade motor och i[…]