Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mr-bear
Hej

Har någon därute monterat en Ledbar på S80 II? Tänkte sätta den under nummerplåten och för att den ska få plats måste jag montera bort den nedre grillen.

Någon som gjort detta , antingen monterat ledbar eller monterat bort den nedre grillen som kan komma med tips och eventuellt bilder på hur det ser ut?

Tacksaom för svar

Patrik
Användarvisningsbild
av Micce1980
Sitter nog med hakar. För in ett "fiskben" eller en liten spårmejsel och tryck grillen försiktigt inåt där du lossar haken. Du ser vart dom sitter
av RoyalKort
Har monterat min ledramp bakom grillen (alltså den grillen under) väldigt snyggt och den är gömd. Så den syns inte.
För att göra det får du lyfta om bilen med domkraft eller köra upp på plattor som jag gjorde,
Lossa plast plattan under, montera ledrampen med skruv och muttrar, och sedan dra kablarna.
Var noga med att sätta den så långt fram så möjligt så du inte kommer för nära kylaren
av mr-bear
Tack för infon. RoyalKort; har du någon bild du kan visa på hur den installationen ser ut? Försvinner inte mycket ljus innanför grillen?
av RoyalKort
Bild

Min ligger lite för långt ner, ska egentligen sitta lite högre upp.
Att förlora ljus, Det tror jag säkert det gör, men fortfarande lyser det upp väldigt mycket.
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]