Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Boden
Nordiska bil i Boden har alltid haft höga priser. I Piteå hade de mycket bättre priser och var trevligare på Forslundstiden. De gav även bättre för inbytet. Senast jag bytte, till V40, så skillde det 30K i mellanskillnad mellan Piteå och Boden på likvärdig V40. Jag vet inte hur det är där nere nu när de blivit Nordiskabil även där, men det kan vara värt att kolla nästa gång.
av ljungström
Jensen skrev:
ljungström skrev:Volvohandlaren bjöd 110.000 kr för farsans V70 2,4 Business -02 på 9800 mil. Hösten 2005....
???????????????
Det undrade vi också. "Grönlista" var 132.000 kr. Dock slitna bromsskivor + klossar runt om och 10.000-milaservicen var inte utförd (bilen hade ju bara gått 9,800 mil) vilket de vill dra av för. (Kostnaden för bromsrenovering o service var ca 11000 kr enligt en annan volvoverkstad)

Vi sålde bilen själva givetvis. Volvohandlaren kunde inte ens tänka sig att betala 112.000 kr vilket var restvärdet på bilen. Samtidigt hade de en likadan i bilhallen för 179.900 kr... Det är tydligen tacken om man, som vårt företag, har varit samma återförsäljare trogen i 50 år.
Senast redigerad av 1 ljungström, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av camaro69
Ibland är det skönt att vara otrogen. Lite nya influencer och krydda. Ombyte förnöjer.

Samma i 50 år. :shock: Det gamla strävsamma paret kan inte skiljas.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nu kom jag på en sak att man får också ganska bra för bilarna när man byter in dom.

Han som hade bilen före fick 120 000 för den, det är väl bra?

/Kalle

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]