Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av staffann
Hej!
Jag måste snart lämna in min S60 -01 på stor (16000 mil) service, och dessutom krånglar låsen på så sätt att när man trycker på fjärren så låser sig först alla dörrar och sedan låses passagerardörren och ibland förardörren upp igen.

Normalt lämnar jag bilen till BS Bilservice i Landskrona, men med tanke på att det är lite Volvo-specifika problem inblandade så kanske det vore idé att lämna den till en bra Volvo verkstad.

Alltså: Vilken Volvo verkstad i västra Skåne kan ni rekommendera?
av TurboLeffe
Själv har jag fått servat min 940 Turbo -92 på Bildeve i Landskrona sedan den var ny och har aldrig haft något att invända på utfört arbete eller bemötande.

Om de se'n är bättre eller sämre än någon annan Volvoverkstad vet jag inte eftersom de aldrig gett mig anledning att lämna bilen på annan verktad.

/Leif
Användarvisningsbild
av TopGear
Bilmånsson i Hörby eller Eslöv
Användarvisningsbild
av Kloge
Jag gör det mesta själv till min bil men de ggr jag inte gjort det så har jag lämnat den till Keland i Örkelljunga.
Liten bra verkstad med en kunnig herre bakom skrivbordet.Kan det flesta artikelnr i huvudet
Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]

Trasig turbo V70 D4 aut MY15

Om du söker på VEA + motorproblem s&ari[…]