Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av skyrazer
Tycker det är synd att Kina fått ett sånt oförtjänt dåligt ryckte att tillverka dåliga varor, det kräver sin hantverkare att tillverka undermåliga saker minsann!
Sedan skall tilläggas att VÄLDIGT mycket av det vi använder varje dag tillverkas i Kina, bland annat iPhone med mera.
Vad gäller Volvos bilar kan jag garantera att deras kvalitetskrav är samma både i Sverige och i Kina.
skyrazer skrev:Tycker det är synd att Kina fått ett sånt oförtjänt dåligt ryckte att tillverka dåliga varor, det kräver sin hantverkare att tillverka undermåliga saker minsann!
Sedan skall tilläggas att VÄLDIGT mycket av det vi använder varje dag tillverkas i Kina, bland annat iPhone med mera.
Vad gäller Volvos bilar kan jag garantera att deras kvalitetskrav är samma både i Sverige och i Kina.
Fattar nog de flesta, det är väl känslan det handlar om...
Jag antar att det är samma subkomponenter så i slutändan spelar det kanske mindre roll för kvaliten, den tror jag säkert lever upp till Volvos krav.
Däremot svider det ju att Volvo tar lika mycket betalt för bilen trots att monteringskontnaden är typ 1/4 del eller något för att montera den i en
kinesisk fabrik. Jag uppskattar en bil som i största möjliga mån är tillverkad i Sverige, då jag tror att det i slutändan ger bäst ekonomi för Sverige, i
form av arbetstillfällen, skatteintäkter både på arbete och det som den svenske arbetaren sen spenderar pengar sina surt förvärvade pengar på.
Användarvisningsbild
av frasse4
Jag kör ju runt i en asienmonterad 940 och såhär 25 år efter den byggdes kan jag nog slå fast att den inte håller lägre standard än en svenskbyggd ;)
TommyP86 skrev:Mycket ska ha mer minsann Bild
Men att exportera varor från sverige är okej eller?
Självklart, men bäst för sveriges ekonomi är väl ändå att lyckas kränga svenktillverkade produkter i Sverige, om man räknar
värde för sverige per produkt, med tanke på att varje beskattat krona som vi spenderar så betalar vi mellan 12,5%-75% i skatt
när vi konsumerar (Kanske kan kallas för återvinning :lol: )......
Användarvisningsbild
av TommyP86
Hade det inte varit för kineserna hade volvo förmodligen varit ägt av nån förvaltande fond eller liknande vid det här laget, så vi ska nog vara tämligen tacksamma för deras medverkan.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
kekke skrev:undra om andra handsvärdet blir höger på dom bilar som är bygta i sverige när dom ska säljas någon gång jag personligen skulle betala lite mer för en bil som är bygt i sverige :D
Självklart, titta på alla Apple produkter, det är ju byggda i Kina och det är därför deras produkter suger så rejält i kvalitet.
Användarvisningsbild
av Derank
kekke skrev:undra om andra handsvärdet blir höger på dom bilar som är bygta i sverige när dom ska säljas någon gång jag personligen skulle betala lite mer för en bil som är bygt i sverige :D
99,99 % bryr sig knappast om var bilen är byggd . Nörden kanske inbillar aig att en svenskbyggd bil är bättre , ungefär som de som skulle ha en Skövde motor. .....

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Användarvisningsbild
av V9097
Derank skrev:
kekke skrev:undrar om andra handsvärdet blir höger på dom bilar som är bygta i sverige när dom ska säljas någon gång jag personligen skulle betala lite mer för en bil som är bygt i sverige :D
99,99 % bryr sig knappast om var bilen är byggd . Nörden kanske inbillar aig att en svenskbyggd bil är bättre , ungefär som de som skulle ha en Skövde motor. .....

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Entusiasten kanske litar på Volvos kvalitet i kinesiska fabriker, men det kan ju vara en speciell känsla att äga en bil vars motor är byggt i Skövde, vars plåt är pressad i Olofström och som är slutmonterad i Torslanda. Att det sen inte går att se eller känna någon skillnad på ett exemplar från Kina jämfört med ett från Sverige är en annan sak.

då behöver du en låssmed dom kan […]

Hej, har fått rost vid gångjärnet[…]

Olje pumpen hur mycket glapp spel ska det vara i e[…]

760 tändningslås?

Den startar direkt om man drar en kabel från[…]