Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
taximannen skrev:Hej!

Ny på detta forum. Har inte riktigt hajat att de är så ovanliga som någon skrev ovan, och de flesta som kommer ut på nätet försvinner omgående. Hittade denna T6:a https://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_ ... ?ca=21&w=1 Har lite dålig koll på "must haves" när det
kommer till utrustning. Själv vill jag gärna ha RTI & bensinvärmare, men annars är jag inte så inläst, så kom gärna med tips.
Ja oftast ser det ut så där, bedrövligt och väldigt oöverskådligt. Bättre så här:

Paket:
Teknik Premium Sound (Prem.Sound Multimedia 7", Keyless drive, pers-com)
Herrgårdsvagnpkt 2 V70 II (Elmanövrerad baklucka, Eluppvärmda spolarmunst., Eluttag 12v bak, Privatlåsning lastutrymme, Mörkt tonade rutor 5 st, Laminerat glas runt om)
Driver Support (Adaptiv farth m autobroms, Driver Alert System, BLIS: Kamera f död vinkel, Queue Assist automat vxl, Pedestrian Detection)

Övrig extra utr:
Parkeringshjälp både fram/bak
VolvoOnCall m fjärrstart parkvärm
Elmanöv. passagerarstol,
Alu-fälg Fortuna 18 tum,
Läderratt 3ekrad Mörkgrå,
Sub woofer bak,
Nivåsensor till larmet,
Lågt sportchassi,
RTI - Navigationssystem,

Kolla denna med, där finns även en länk till broschyren. :wink:
https://www.blocket.se/gavleborg/V70_T6 ... 4.htm?ma=1
av Lövet
Det beror på att volvohandlare inte skriver annonserna själva utan de publiceras direkt ut från lagersystemen via integrationer med Bytbil (och vidare till Blocket). Det är alltså ingen människa som skrivit det där. På vägen mellan Bytbil och Blocket försvinner dessutom alla radbrytningar pga slarvig kodning.
Användarvisningsbild
av drbrain
Har blivit sugen på en XC70 T6 MY12 eller nyare... är ju faktiskt några till salu nu för en gång skull :)

Är det något speciellt man ska kolla på?
Det ska väl vara en av de bättre volvomotorerna, men om det ändå finns något man ska vara lite uppmärksam på motor/låda eller XC70 mer generellt?

Har ju en V70 D5 AWD MY11 idag så är ju inte helt borta vad det gäller modellen (V70/XC70) som sådan..
av Schmoyoho
Inga konstigheter skulle jag säga. Bruna var snygg men vet inte om jag tycker de orangea sätena var så kul. MY12 har ju fördelen att den har haldex gen IV om det är något man tycker är viktigt, lite olika från person till person.
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 149

EV Nio och Tesla Y har dåligt med utrymme f[…]

Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]

Kostnad kamremsbyte