Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
liketlever skrev:Lite stötigare än 18".. Men har inte luftfjädring. Men ska man åka fint få man lida lite :-P

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Har aldrig förstått hypen kring stora fälgar och speciellt om man ska åka rälsbuss till råga på det? Bild
av FilipDjurberg
liketlever skrev:Lite stötigare än 18".. Men har inte luftfjädring. Men ska man åka fint få man lida lite :-P

Jag har köpt 22" till min blåa, 265/30/22 ska bli riktigt spännande att se hur den uppför sig med det, kör dom 21" original på vintern tänkte jag.. :mrgreen:
av liketlever
Cokeisit skrev:Vad är det för färg? Väljer mellan denim blue och pine grey till min CC men jag inte sett dem i verkligheten.
Bursting blue (720)

Denim blue är också riktigt läcker.:-)

av Maskfaen
Kul att höra.. Har valt denim blue men inte sett den än.. Spännande

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
av pwillow
Tjena R-designare :)

Jag har beställt en D4 inscription som fortfarande är ändringsbar. Är väldigt sugen på R-design mest på grund av bursting blue. Är dock lite fundersam till det sänkta chassit.

Hur upplever ni det som redan har fått leverans? Jag tänker på väggupp, ojämnheter och liknande. Är det något problem överhuvudtaget?
Intressant också om någon kunnat jämföra 18-tums med större fälgar och vad det ger för skillnad?
Komfort är viktigt då jag skall bila runt en del med familj och mindre barn.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
volvojesus skrev:
likenoother skrev:Hej.
För er som har beställt R-design när har ni fått era leverans datum? verkar som nybeställa bilar ligger på mars/april leverans om man beställer idag.

Sitter själv i valet att beställa en V90 Rdesign D5 21tummare , soltak , 360kamera, Klimatpaket, teknikpaket,, VOC, carboninlägg , tonade rutor.
Fått 10% på hela bilen och landar på 512.000 efter rabatt.
Låter detta som en bra deal?

// A

10% är jättebra med tanke på leveranstiden, hur trycket är mot fabriken just nu. Normalt sett har man ingen rabatt alls när det är sådant tryck på fabriken. T.o.m volvo anställda får max 10-12% rabatt.

Bilspecen verkar bra, tänk på att stora däck är dyra... Och då inte bara gummit, ökad bränsleförbrukning får man lägga till kanske 20-30%. De förbrukningssiffror som Volvo presenterar gäller ju endast std. däcken 18". Och med pigg motor blir det dessutom ännu svårare att köra lika lungt som volvos testförare gör när de ska certifiera bilen......
D5:an ar en fin motor pa alla satt och jag gillar den mer och mer nar jag kor. Stort lyft mot den gamla om man undantar startogonblicket. Dock hade jag en fullsmetad V90 R-Design D5 som lanebil ca en vecka och man kan saga att utseendet overtraffar prestandan. Den ser snabbare ut an den ar. Jag hade faktiskt gatt pa en bensinare ex T6 med R-Design aven om D5 pa inget satt ar en dalig motor. Da far du prestanda som motsvarar utseendet.
av argasnickaren
pwillow skrev:Tjena R-designare :)

Jag har beställt en D4 inscription som fortfarande är ändringsbar. Är väldigt sugen på R-design mest på grund av bursting blue. Är dock lite fundersam till det sänkta chassit.

Hur upplever ni det som redan har fått leverans? Jag tänker på väggupp, ojämnheter och liknande. Är det något problem överhuvudtaget?
Intressant också om någon kunnat jämföra 18-tums med större fälgar och vad det ger för skillnad?

Jag har en t-5a r-design med 18tums vinterdäck och 19 tums sommardäck och vosst skiljer det lite i komfort.
Om jag så skulle välja om skulle inte jag ta något annat om jag väljer bland Volvo bilar.
Tycker att det är en bra kompromiss och med bensinaren blir den lagom pigg
och 15mm sänkning gör stor skillnad på både utseendet och beteendet på vägen
av pwillow
argasnickaren skrev:

Jag har en t-5a r-design med 18tums vinterdäck och 19 tums sommardäck och vosst skiljer det lite i komfort.
Om jag så skulle välja om skulle inte jag ta något annat om jag väljer bland Volvo bilar.
Ok, så inget som man stör sig på vad gäller stötighet på sämre vägar då?
Jag bryr mig inte så mycket om pigg motor så r-design väljer jag mest för utseendet och att jag inte hittat rätt bland alla andra färger. Bursting blue ser fantastiskt trevlig ut. Har du fler bilder nu när solen letat sig fram? :)

Den motor jag redan valt är miljöklassad så därför blir jag "tvingad" att ha 18 tum.
av argasnickaren
pwillow skrev:
argasnickaren skrev:

Ok, så inget som man stör sig på vad gäller stötighet på sämre vägar då?
Jag bryr mig inte så mycket om pigg motor så r-design väljer jag mest för utseendet och att jag inte hittat rätt bland alla andra färger. Bursting blue ser fantastiskt trevlig ut. Har du fler bilder nu när solen letat sig fram? :)

Den motor jag redan valt är miljöklassad så därför blir jag "tvingad" att ha 18 tum.

Jag stör mig definitivt inte på att den skulle vara stötig, tvärtom hade den varit mjukare hade den gått bort.
Färgen är lite skum, inne i bilhallen är den alldeles för ljus i deras belysning men den mörknar när den kommer ut.
Hittills har jag bara fått positiva kommentarer om den, alla som ser den tycker den är helrätt ut på bilen.
Finns du i skåne så skicka ett pm om du vill se den live.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]