Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Derank skrev:Inte när det gäller min egendom. Den gör jag vad jag vill med. Vill jag måla huset svart gör jag det och vill jag trimma mina fordon gör jag ochså det.
Intressant inställning, hört ordet hänsyn någon gång
av Cox
Derank skrev:Inte när det gäller min egendom. Den gör jag vad jag vill med. Vill jag måla huset svart gör jag det och vill jag trimma mina fordon gör jag ochså det.
Måla ditt hus svart så får du se vad det slutar i, efter att stadsbyggnadsnämnden sagt sitt :-)
Den som planerar att måla om huset i en radikalt annorlunda färg ska söka bygglov.
Grundregeln är att en ommålning inom detaljplanelagt område - det vill säga där de flesta svenskar bor - kräver bygglov. Undantag görs för enfamiljs- eller tvåfamiljshus, såvida inte den nya färgen innebär att byggnadens
karaktär ”ändras väsentligt”.
av MickeO
Framförallt kan det väl bli problem om försäkringsbolaget skulle sätta sig på tvären ifall man totalar bilen t ex och de upptäcker att den är stressad (dvs avviker från utförandet den hade när den registrerades).
Användarvisningsbild
av Derank
Och hur ofta förekommer det tror du? Min gamla v70 2.4t kördes rätt in i ett träd så den vek sig på mitten. Fort gick det ingen vet hur fort. Vad skulle få ett försäkringsbolag att misstänka att en standardbil är chippad? Och vad har det med saken att göra om jag kör 200km rätt in i en bergvägg med el utan chip?

Det är nått folk har fått gör sig att bolagen kollar trim. Jag känner till ett fall de senaste 20åren.
Jag effektoptimerar alltid, det är ju så bra för miljön :roll:
Användarvisningsbild
av Derank
Nu är ju knappast effektoåtimering den stora miljöboven men de som inte trimmar av den orsaken accepterar jag såklart. Själv så har jag noll miljötänk när det gäller mina fordon. Då skulle jag gå på mina fötter istället.

Jag har haft både diesel. Etanol och bensin bilar och inte haft en tanke på miljö då de inhandlades. Nästa miljöbov blir en nyare musse el camaro......som självklart ska modifieras så den passar mig.
Man kör väl med Polestar för att det är den enda optimeringen som är värdehöjande. Allt annat skulle jag avstå som köpare i alla fall.

/Partisk polestarförare
Derank skrev:Nu är ju knappast effektoåtimering den stora miljöboven men de som inte trimmar av den orsaken accepterar jag såklart. Själv så har jag noll miljötänk när det gäller mina fordon. Då skulle jag gå på mina fötter istället.

Jag har haft både diesel. Etanol och bensin bilar och inte haft en tanke på miljö då de inhandlades. Nästa miljöbov blir en nyare musse el camaro......som självklart ska modifieras så den passar mig.

Har en effektiv musse som man kan ta av taket för att miljöoptimera :-)-)
Det är en sak med entusiastbilar, som i regel ser ett rätt begränsat miltal varje år. Men vardagsbilar ska vara så renade som möjligt. Vi har bara en jord att bo på.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]