Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Xanthopteryx skrev:Hur funkar det på V90?
Rullar motorn?
Stänger den av sig?
...?
Jag ska testa av rent intresse i helgen. Men jag kan inte se varför den skulle stänga av sig?
När jag lånade en V90 under ett par veckor så stängde den av sig om jag stannade, la i parkeringsbroms och öppnade dörren.
behövde inte låsa bilen för att det skulle hända.
Jacobsson skrev:När jag lånade en V90 under ett par veckor så stängde den av sig om jag stannade, la i parkeringsbroms och öppnade dörren.
behövde inte låsa bilen för att det skulle hända.
Även om man kopplar bort Autostop/Autostart?
ja den var bortkopplad.
och bilen stängdes av helt. om ajg satte mig i den igen och skulle lägga i växel gick det inte, jag fick vrida igång den först.,
Det kan givetvis vara en funktion som ar aktiverad men inte auto stop i alla fall.
Undrar om det skijer sig åt i det fallet mellan "p-läge" kontra "friläge". Om jag skall gå ur bilen när den är startad så lägger jag den bara i friläge, aldrig p-läge (V60). Så undrar om det påverkar i V90 också.
Varför ska man låsa å lämna bilen på tomgång?

Skickat från min D6603 via Tapatalk
liketlever skrev:Varför ska man låsa å lämna bilen på tomgång?

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Som exempel en trafikolycka jag blev huvudvittne till. Man vill då om det är kallt hålla bilen igång om man behöver det för att värma skadade eller chockade. Men fram till dess kanske man vill ha bilen låst om det går så ingen idiot plockar den med sig.
Som exempel.
Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]

Nog är det bytt en massa EGR ventiler på[…]