Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80_140HK
Hej!

Är det någon som vet om det lönar sig att lastbilsregga en V70 D5, tidigare årsmodell utan DPF? Ett tag var det ju tal om att reglerna skulle ändras så skatteskillnaden blev minimal mellan PB och LB. Känns som att en tidig D5 är ett bra val, drar mindre diesel än dom senare och mindre saker som strular (inget virvelspjäll bla.)

Undrar även om någon här vet vad som behöver göras rent praktiskt. Vilka intyg behövs, behövs det galler?
av Rådlös
Kostnader i skatter etc. etc. har jag ingen aning om, men på ett tidigare jobb var det en jobbarkompis som hade lastbilsregistrerat sin bil (Ett trestjärningt tyskt högstatusmärke). Det såg för dj***igt ut!
Baksätena var urtagna och någon sorts nät satt mitt i bilen och på insidan av rutorna. Jag tvivlar på att det kan vara värt att "förstöra" en bil på det viset.
Om du använder bilen för jobbet måste det ju vara billigare och enklare att köpa en sådan liten vit skåpbil som det vimlar av i dag. Någonstans (på många ställen) finns det begagnade sådana också?
Finbilen med järnmärket kan du använda när du vill åka statusmässigt om du samtidigt har en lågstatus jobbil till vardags!
Användarvisningsbild
av Micce1980
[quote="S80_140HK]
Undrar även om någon här vet vad som behöver göras rent praktiskt. Vilka intyg behövs, behövs det galler?[/quote]

Hör av dig till platsen du avser registreringsbesiktiga den på så ska de kunna delge den informationen. Man kan säket ringa Svensk Bilprovning med flera också :)
av Lövet
Till V70 måste det ju finnas vettiga galler att köpa. Har sett flera där baksätet kan vara kvar även med gallret monterat.

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]