Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jo om den är vriden redan innan man sätter dit den blir det fel
av volvofantast
IMG_20170519_113740.jpg
IMG_20170519_113740.jpg
Lövet skrev:Jo om den är vriden redan innan man sätter dit den blir det fel
Tack trodde jag blivit tokig som inte fick ditt den, vilken del ska vara uppåt och hur ska innan mötet sitta?
av Lövet
Min iaf ska stickas in "klockan kvart i" så att säga och vrids sedan så den platta delen linjerar med locket på elkontakten i bilen.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Svårt att förklara här..

Men om det är en original, så ska Volvotexten stå rättvänd och sen ska delen som går att vrida, vridas så den platta delen hamnar så den håller skyddsluckan öppen..

Så är det i alla fall på min..
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Såg nu att den inte är original, så sätt i den så den platta delen på adaptern kan vridas ett kvarts varv medurs och då hamnar så den håller upp skyddsluckan till kopplingen som sitter monterad på bilen...
av volvofantast
Ilduce77 skrev:Såg nu att den inte är original, så sätt i den så den platta delen på adaptern kan vridas ett kvarts varv medurs och då hamnar så den håller upp skyddsluckan till kopplingen som sitter monterad på bilen...
Du menar att den lite större platta delen ska sitta upp ock läsar man texten på adaptern normalt?
Användarvisningsbild
av Perra83
volvofantast skrev:
Ilduce77 skrev:Såg nu att den inte är original, så sätt i den så den platta delen på adaptern kan vridas ett kvarts varv medurs och då hamnar så den håller upp skyddsluckan till kopplingen som sitter monterad på bilen...
Du menar att den lite större platta delen ska sitta upp ock läsar man texten på adaptern normalt?
Ja precis. Jag drog släp idag 35mil. Loggan vågrätt och vrid ringen medurs 90°

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]