NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag har en V50 2004 som skakar i framvagnen vid acceleration och inbromsning. Det är framförallt i ratten man märker av det, ganska kraftiga skakningar.

Vart tror ni att ska jag börja titta? Någon särskild bussning eller kan det vara en drivknut? Kända fel?

Kollat lite på andra trådar här men de verkar inte vara vid inbromsning.

Tack på förhand!
/Axel
Sällan skivorna är skeva, brukar vara ojämnt överfört material om man stannat bilen med varma klossar. Dessutom blir det hastighetsberoende vibrationer då, inte beroende av gaspådrag. Var det samma vibrationer med vinterdäcken, så att de inte uppkom vid bytet? Annars har jag för mig höger drivaxel kan ge vibrationer om den är dålig.
Schmoyoho skrev:Sällan skivorna är skeva, brukar vara ojämnt överfört material om man stannat bilen med varma klossar. Dessutom blir det hastighetsberoende vibrationer då, inte beroende av gaspådrag. Var det samma vibrationer med vinterdäcken, så att de inte uppkom vid bytet? Annars har jag för mig höger drivaxel kan ge vibrationer om den är dålig.
Precis det var samma även med vinterdäcken, jag tänkte titta lite på det nu på morgonen så då ska jag ta en titt på h. drivaxel som du säger, det är inte omöjligt att den börjar bli dålig :) För bromsskivorna låter osannolikt som ni säger

Vad har ni monterat för slangvärmare p&a[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Hej igen, Nu har jag kollat på bilen igen oc[…]

Glödstift öppen krets

*** LÖST *** Nu startar bilen som den ska, &a[…]

Viloläge

Efter att senaste uppdateringen av appen, till den[…]